חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), שסולק אתמול מפגישה שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יו"ר מפלגתו השר נפתלי בנט אמר היום (ראשון) במשדר הבוקר של גלי צה"ל כי "אם ראש הממשלה נפגע מדברים שאמרתי עליו בראיון להארץ אני מוכן להתנצל". "זה לא היה דרמטי כל כך. עשיתי דרך של שעה וחצי מהבית לדיון חשוב. ראש הממשלה לא אפשר לי להיכנס לחדר. בסדר. התקדמנו הלאה".



"נכנסתי באיחור. ראש הממשלה ביקש שלא אכנס. לפי שאני מבין לא אהב כמה אמירות שלי בעיתון הארץ. היה ראיון ארוך מאוד. עניתי בכנות לכל השאלות שנשאלתי. יש לנו כבוד מאוד גדול לראש הממשלה. בטח שאני איש צעיר במערכת. יש לנו מצד אחד הרבה כבוד לראש הממשלה ויש לנו ויכוח גדול אתו ברמה האידיאולוגית. זאת מחלוקת שאנו מנהלים אותה".



"כרגע אין שום התקדמות"



על אמירתו בראיון שאם נתניהו היה ראש הממשלה ב-1948 המדינה לא היתה קמה אמר: "אני אמרתי את הדברים בהקשר של היכולת לעמוד בלחצים בינלאומיים. אנו כרגע נמנעים מחקיקת חוק ההסדרה כי נתניהו חושש מתגובה של אובמה. אם ראש הממשלה נפגע מהדברים אני מוכן להתנצל".



על המגעים בנושא עמונה אמר סמוטריץ': "כרגע אין שום התקדמות. אנו רוצים את חוק ההסדרה כי אנו רוצים להסדיר אלפי בתים ביהודה ושומרון. אנו מחויבים גם לעמונה. אנו לא מתעקשים על חוק. אם ראש הממשלה ואנשיו יציגו לנו מתווה סגור ורציני נאמץ אותו".



מנסים להגיע להסכמות. נתניהו ובנט. צילום: פלאש 90
מנסים להגיע להסכמות. נתניהו ובנט. צילום: פלאש 90



אמש נפגשו נתניהו ובנט נפגשו בניסיון להגיע להסכמה שתאפשר להביא את חוק ההסדרה, חוק הנועד לאפשר למדינה לכפות על פלסטינים שהתנחלויות נבנו על שטחים שבבעלותם לקבל פיצוי כספי ולא לפנות את הבנייה, לאישור המליאה בקריאה ראשונה מחר. במהלך הפגישה הוצעו מספר אפשרויות לפתרון סוגיית עמונה וההסדרה בכלל, אך לא סיכמו על אף אחד מהם וקבעו כי ימשיכו בדיון היום.