ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בישיבת הממשלה לניסיון לגבש פתרון לבעיית המאחז עמונה ולחוק ההסדרה שיעלה להצבעה בקריאה ראשונה מחר: "אנחנו עובדים שעות נוספות למצוא פתרון לסוגיית עמונה ולמקרים דומים בעתיד. אנחנו פועלים כדי להגיע לפתרון מוסכם. מקווה שחברי כנסת ושרים יכבדו אותו. צריך לפעול בשכל ובאחריות למען מטרה משותפת להגן על ההתיישבות וגם להגן על בית המשפט, אנחנו עובדים בשני המישורים".  



עוד אמר נתניהו כי "בשבוע שעבר חצינו שלב נוסף בדרך לפרויקט תעלת הימים. הפרויקט הזה יחבר בין ים סוף לים המלח. ארצות הברית, האיחוד האירופי ויפן ממנות את הפרויקט המשותף לרשות הפלסטינית, ישראל וירדן והוא כולל התפלת מים לטובת יישובי הערבה הישראלית והירדנית והזרמת מים מלוחים לים המלח. לפי התכנית בשנת 2020 נספק מים מתוקים לערבה. הרצל חזה את זה ויש לנו כבוד גדול והזדמנות לממש את החזון. זה נותן עוגן אסטרטגי נוסף לשלום בין ישראל וירדן". ראש הממשלה הודה לסגן השר לשיתוף פעולה אזורי איוב קרא על פעולותיו לקידום הנושא.



סמוטריץ': "מוכן להתנצל אם ראש הממשלה נפגע"



הבוקר התייחס חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) בגל"צ לתקרית שאירעה אמש עם ראש הממשלה לאחר שסילק אותו מפגישה שקיים עם יושב ראש מפלגתו נפתלי בנט. "אם ראש הממשלה נפגע מדברים שאמרתי עליו בראיון להארץ אני מוכן להתנצל". "זה לא היה דרמטי כל כך. עשיתי דרך של שעה וחצי מהבית לדיון חשוב. ראש הממשלה לא אפשר לי להיכנס לחדר. בסדר. התקדמנו הלאה".



"נכנסתי באיחור. ראש הממשלה ביקש שלא אכנס. לפי שאני מבין לא אהב כמה אמירות שלי בעיתון הארץ. היה ראיון ארוך מאוד. עניתי בכנות לכל השאלות שנשאלתי. יש לנו כבוד מאוד גדול לראש הממשלה. בטח שאני איש צעיר במערכת. יש לנו מצד אחד הרבה כבוד לראש הממשלה ויש לנו ויכוח גדול אתו ברמה האידיאולוגית. זאת מחלוקת שאנו מנהלים אותה".