ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט צפויים להיפגש היום שוב ולנסות להגיע להבנות בנושא מאחז עמונה. לפי ההערכות, ההצבעה על חוק ההסדרה, שהייתה אמורה להתקיים מחר, תידחה ליום רביעי הקרוב. מוקדם יותר במהלך הבוקר (ראשון) הזהיר ראש הממשלה נתניהו את שרי הליכוד בישיבתם השבועית על רקע פינוי עמונה כי ממשל ברק אובמה עשוי עדיין לתמוך במהלכים באו"ם בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "אנחנו עדיין בתקופה מדינית רגישה", אמר נתניהו לשרים וביקש מהם "לנהוג באחריות ולהתבטא באחריות".



על רקע העובדה כי  בבית היהודי לא מוכנים לוותר על הסעיף בחוק ההסדרה, שמחיל את עמונה רטרואקטיבית, אמר נתניהו לשרים כי אם החוק הנוגע לעמונה יעבור, יהיו לכך השלכות בצורת תביעות לבית הדין הבינלאומי בהאג. נתניהו הוסיף בישיבה כי אם החוק יעלה מחר, ההצבעה תלויה בעיקר בח"כ בני בגין, שמתנגד לחוק. כזכור, במידה והוא לא ישתתף בהצבעה - לאופוזיציה תהיה אפשרות להפיל את החוק.



ייפגש עם נתניהו. נפתלי בנט. צילום: מרק ישראל סלם



ראש הממשלה סיפר לשרים כי שגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו, השוהה בפורום סבן בוושינגטון, אמר לח"כ יואב קיש (הליכוד) שמשתתף בפורום גם כי אין שינוי בעמדת ארצות הברית בנושא, ושהיא כן עשויה לתמוך בהחלטה שתהיה מאוזנת בעיני הממשל.



בפתח ישיבת הממשלה שנערכה מאוחר יותר אמר ראש הממשלה: "אנחנו עובדים שעות נוספות כדי למצוא פתרון אחראי לסוגיית עמונה ולמקרים דומים בעתיד. אנחנו פועלים כדי להגיע לפתרון מוסכם ואני מצפה שכולם יכבדו אותו - גם שרים וחברי כנסת. אנחנו צריכים לפעול כאן באחריות למען מטרה משותפת - להגן על ההתיישבות וגם להגן על בית המשפט". לדבריו, "אנחנו עובדים בשני המישורים".