ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, סיכמו ביניהם היום (ראשון) על מתווה הסדרה כולל ליהודה ושומרון שיאפשר לקואליציה, אם יאושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להתגבר על משבר חוק ההסדרה. על פי הסיכומים, חוק ההסדרה יעבור בשלוש קריאות במליאת הכנסת, ללא סעיף 7, המכיל את חוק ההסדרה רטרואקטיבית על עמונה, על תשעה בתים מעופרה ועל מאחז נתיב האבות. 
במקביל, יבוצע בעמונה פתרון של נכסי נפקדים, כפי שהציע היועץ המשפטי לממשלה, כלומר העתקה של היישוב הקיים במרחק 100 מטרים על אדמות נכסי נפקדים. בכך יובטח גם השארת נוכחות יהודית על הגבעה בה יושב כיום המאחז. בהבנות נקבעו עוד רשת ביטחון וחוק ההסדרה. על פי ההבנות, אם בסופו של דבר חוק ההסדרה יבוטל על ידי בג"ץ, יופעל הפתרון הקפריסאי, לפיו יוקם טריבונל מיוחד, בגיבוי בינלאומי שיפצה את בעלי הקרקע הפלסטיניים, אם יהיו כאלה, אך הבתים לא יפונו ולא יהרסו. מדובר בפתרון שנעשה בין קפריסין היוונית והטורקית. עוד נאמר בהסכמות שהושגו כי על פי בקשתו של בנימין נתניהו, יישום חבילת ההסדרה, ובכלל זה העתקת עמונה, יידחה בחודש. 
גורם בכיר בבית היהודי אמר כי אם המתווה יאושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה, מדובר בהישג חסר תקדים עבור ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון מאז 1967. עם זאת נאמר כי אם היועמ"ש יפסול את המבנה, או חלקים ממנו, תיקלע הקואליציה למשבר חריף, ואז תדרוש הבית הבית היהודי להעביר את החוק כמו שהוא.

בשלב זה נראה כי ההצבעה בקריאה ראשונה על חוק ההסדרה תידחה ליום רביעי, אלא אם כן תתקבל הלילה או מחר אור ירוק ליועץ המשפטי לממשלה.

"אשוחח עם טראמפ על עסקת הגרעין עם איראן"

בתוך כך, נתניהו התראיין הערב לפורום סבן שנערך בוושינגטון. לדבריו, הוא ישוחח עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על עסקת הגרעין עם איראן כשייכנס לתפקידו. לדברי נתניהו, "ישראל מחויבת למנוע מאיראן נשק גרעיני. באשר לנשיא הנבחר טראמפ, אני מחכה לדבר איתו ואז להכריע מה לעשות על העסקה הזו. הרי לפי העסקה, אם איראן עומדת בתנאי העסקה אז יהיה לה נשק גרעיני, הבעיה כיצד להתמודד עם העסקה, אני אשב עם טראמפ ונדבר על זה".



בשיחה עם יו"ר הפורום, איש העסקים הישראלי-אמריקאי חיים סבן, אמר נתניהו כי מאז העסקה הלכה איראן ופיתחה טילים בין יבשתיים. "המשטר האיראני ממשיך לצעוק מוות לארה"ב ומוות לישראל. איראן תומכת בטרור ברחבי המזרח התיכון וברחבי העולם".

לשאלת סבן למה הוא מתכוון כשהוא אומר שישראל מחויבת למנוע מאיראן נשק גרעיני, ענה ראש הממשלה: "ישראל מחויבת אז ישראל מחויבת". 

נתניהו התייחס גם ליחסים בין ישראל לארצות הברית. אני מאמין שארה"ב היא הכוח המרכזי בעולם ובמזרח התיכון", אמר. "כישראלי אני אומר שאין לנו חברים טובים יותר מאמריקה, ולארה"ב אני אומר שהידידה הכי טובה שלה היא ישראל".

עוד אמר ראש הממשלה, כי "אני מאוד מעריך את מסמך המחויבות שנחתם עם ארה"ב וממשל אובמה. אני מחכה לשוחח עם הממשל החדש ולדון כיצד נחזק את ישראל ואת ארה"ב מול האתגרים העומדים בפני שני המדינות".לדבריו, ארה"ב צריכה להמשיך להיות הכוח המרכזי והמוביל בעולם ובמזרח התיכון.

סבן: טראמפ מוביל מדיניות פנים.
נתניהו: "כאשר שוחחתי עם המועמד טראמפ הוא הבהיר שהוא מחויב למעמדה של ארה"ב בעולם ולטיפול בסוגיות בינלאומיות. אני מאמין שארה"ב תהיה מעורבת יותר ומשמעותית יותר ברחבי העולם, למען האמת". 



על תהליך השלום עם הפלסטינים אמר נתניהו כי לא חזר בו ממדיניות ההכרה בשתי מדינות לשני עמים. "הנשיא עבאס מסרב להכיר במדינה יהודית במדינת ישראל וזה מניע את הקונפליקט", הוסיף, "אני מאמין שהמדיניות של הפלסטינים מרחיקה את השלום".                        

סבן: מדוע במדיה נתפס שישראל היא הסרבנית?
נתניהו: אולי הבעיה היא במדיה. האזרחים דווקא כן קיבלו את הדעה שלנו. התמיכה בישראל ממשיכה לעלות בארה"ב, גם בשמונה השנים שאני מכהן כראש ממשלה. עם זאת התמיכה בפלסטינים לא גדלה".

סבן: בתור ראש הממשלה שמכהן הכי הרבה זמן לבד מבן גוריון, כיצד אתה רואה את המורשת שלך? מה המורשת שלך? נחיה בחרב או נחיה בשלום?
נתניהו: "יש הנחה בשאלה שלך שאם אנחנו חיים עם צבא חזק, זה בניגוד להשגת שלום.  אני סבור שזה הולך ביחד. אני מקווה להיזכר כראש הממשלה שלקח את הכלכלה הישראלית למאה ה-21, עשה את צה"ל צבא חזק יותר וניתב את ישראל בזמן סערה לחוף מבטחים".

עוד אמר ראש הממשלה, כי "מבחינה צבאית אנחנו משתמשים בעושר הכלכלי שלנו על מנת לייצר אלמנטים שמייצרים את החוזק של הצבא שלנו לצד החיילים הנפלאים. אני גאה ששמרנו על ביטחון ישראל בזמן האביב הערבי וזה מה שאני עושה בפן הכלכלי, הצבאי והדיפלומטי. אני ממשיך לבנות את כוחה של ישראל. בעולם שלנו רק החזק והחכם שורד. אף אחד לא עושה שלום עם חלשים, עושים שלום עם חזקים. אני אמשיך לעשות את העבודה הזו".

מגישת המדורה המרכזית בערוץ 2, יונית לוי, שאלה את נתניהו: "האם אנחנו מצפים לבחירות בקרוב? אמרת השבוע שתהיה איתנו עוד הרבה זמן".
נתניהו: "אם הייתי יכול לקבל דולר על כל פעם ששאלו אותי את זה הייתי ממש עשיר. לא כמוך אבל עשיר. כל שבוע אומרים פה שיש בחירות וזה לא קורה. אני חושב שאנחנו מבטיחים את יציבותה של הקואליציה. לא יהיו בחירות בקרוב, אלא אם אני ארצה זאת. זה קרה בעבר אבל אני לא סבור שכך המצב כעת".

נתניהו לא שכח לתקוף את התקשורת: "הדלקתי את ערוץ 10- פרו ביבי, ערוץ 2 - פרו ביבי. כל כך משעמם. זה מגוחך. אין מדינה בעולם שתוקפת את המנהיג שלה כמו ישראל. זה בסדר, זו בחירה שלהם והם יכולים לעשות מה שהם רוצים. עם זאת, יש לראש הממשלה במדינה החופשית הזו גם את הרשות לבקר את התקשורת כמו שעכשיו עשיתי".