פגישה מעניינת התקיימה ביום שלישי לפנות בוקר בין רבנים מרכזיים בציונות הדתית לבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והשרים נפתלי בנט ואיילת שקד. הפגישה, שנמשכה שעות ארוכות, התנהלה ב"הבנה ומתוך אמון", לפי גורמים שנכחו בה, למרות שאלות נוקבות שנשאלו המדינאים. לפגישה הוזמנו רבנים מתונים וקיצונים, מתוך רצון להשיג תמיכה רחבה למהלך חוק ההסדרה המצומצם ופינוי עמונה המיועד לסוף החודש הקרוב.



"ישנו רצון גדול מאוד למניעת התנגשויות מיותרות ולהנמכת הלהבות", אמר ל"מעריב־השבוע" הרב אבי גיסר, רב היישוב עפרה. לדבריו, "אנחנו מדברים על פעולות אלימות כלפי כל גורם; בין אם כנגד ערבים בדמות 'תגי מחיר', ובין אם כנגד כוחות הביטחון הבאים לפנות את המאחז. פרשו בפנינו יריעה רחבה של המאמצים של נתניהו, בנט ושקד יחד עם גורמים במשרד הביטחון, וביקשו קודם כל לרכוש את אמוננו. הרב דרוקמן, אחד מהרבנים המובילים בציונות הדתית היום, אמר שהאמון הזה קיים, וגם קיימת הערכה על דברים רבים שנעשו", מספר הרב.



השאלה הכי מהותית שעלתה בפגישה היא מתי תהיה ההצבעה על חוק ההסדרה. הרבנים הבהירו לשרים שאם היא תהיה לפני פינוי המאחז, ניתן יהיה לשלוט בגובה הלהבות ביתר קלות. אחד מהרבנים הבין מדברי נתניהו כי הוא מתכוון להעלות את החוק להצבעה סופית רק ב־20.1.17, לאחר תום כהונתו של הנשיא אובמה. כזכור, המועד האחרון לפינוי הוא עד סוף 2016.



בנוסף, מתחו רבנים ביקורת מרומזת על גישתו של ראש הממשלה. "אם רה"מ אומר שהחוק לא יעבור בג"ץ, למה שהחוק יעבור בג"ץ?", טען בכאב אחד מהרבנים שנכחו בפגישה.