הוועדה המשותפת לוועדת החוקה וועדת החוץ והביטחון, בראשות חבר הכנסת ניסן סלומינסקי, אישרה הבוקר (רביעי) את הנוסח החדש של חוק ההסדרה, ללא סעיף עמונה, לקריאה ראשונה. ההצעה אושרה ברוב של 8 תומכים מול 5 מתנגדים והאופוזיציה מבקשת לקיים הצבעה נוספת. ביום שני עלה חוק ההסדרה להצבעה טרומית, בעד הצעת החוק הצביעו 60 חברי כנסת ונגדה 49, ביניהם חבר הכנסת בני בגין מהליכוד. במהלך היום תובא הצעת החוק לאישור מליאת הכנסת בקריאה ראשונה כאשר המליאה תידרש להצביע על הנוסח החדש של הצעת החוק להסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון.



במהלך הדיון הסוער בכנסת על בהצבעה הטרומית שנמשך מספר שעות, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אמר "החוק הוא חוק מדיני המתייחס לשטחים לא כאל שטחים כבושים. הוא מגדיר מדיניות שהתיישבות היא אינטרס מדיני". חברת הכנסת תמר זנדברג בתגובה: "אתם אומרים שמותר לגנוב אם זה יהודים שגונבים מערבים".



בדרך לקריאה ראשונה



בתוך כך רבני הציונות הדתית שהשתתפו שלשום בפגישה הלילית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, התרשמו מדבריו של ראש הממשלה כי הוא מתכוון להביא את חוק ההסדרה לקריאה שניה ושלישית רק לאחר שהנשיא הנבחר של ארצות הברית, דונלד טראמפ, יכנס לתפקידו ב-20 לינואר. 



מחאז עמונה. צילום: מרק ישראל סלם
מחאז עמונה. צילום: מרק ישראל סלם

 
אתמול פורסם סקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה ואוניברסיטת תל-אביב ממנו עולה כי הציבור הישראלי חצוי בנוגע להצעת החוק. עוד עולה מהמדד, כי חלק ניכר מהישראלים סבורים שהשמאל אינו נאמן למדינה ורוב הציבור חושב שניתן היה להגיע להבנות בנושא כריזת המואזינים ללא חקיקה.

לגבי חוק ההסדרה, שאושר אמש בכנסת בקריאה טרומית ומחר יובא לאישור המליאה בקריאה ראשונה, עולה מן הסקר כי - 46% מהיהודים תומכים בעמדת הממשלה כי יש לחוקק את החוק, על מנת למנוע את הפינוי על אף החלטת בג"ץ ו-43% סבורים שיש להישמע לעמדת היועץ המשפט לממשלה ולא לחוקק חוק שיאפשר למנוע את הפינוי. יש לציין כי הסקר נערך בטרם הוסר סעיף עמונה מהצעת החוק.