יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, חולל היום (שבת) סערה לאחר שאמר באירוע שבתרבות במבשרת ציון כי היה מעדיף שהערבים לא יגיעו לקלפי. הדברים נאמרו בעת שהגיב לשאלה בעניין השימוש של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברשתות החברתיות. בהתייחסו לאמירה המפורסמת של ראש הממשלה ממרץ 2015 לפיה "הערבים נעים לקלפיות בכמויות אדירות", אמר "הייתי מעדיף שערבים לא ינהרו לקלפיות, ולא יגיעו בכלל לקלפי". על מנת להבהיר את דבריו ציין כי "95 אחוזים מערביי ישראל בוחרים ברשימה המשותפת שלא מייצגת אותם, אלא את האינטרס הפלסטיני".



איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, צייץ בתגובה בטוויטר: "מפתיע לגלות שביטן הדמוקרט הגדול מעדיף שערבים לא יצביעו... אבל הגזענות שלו ושל הממשלה היא רק עוד מנוע בשבילנו להמשיך להעצים את כוחנו הפוליטי".





עודה הוסיף בהודעה לתקשורת כי ״ביטן שהפך את עצמו לשופר של ראש הממשלה ממשיך להוכיח כי כל מה שיש להנהגה הזאת להציע זה גזענות בוטה ופופוליזם זול. האמירה העלובה היומית שלו מבטאת את הפחד של ראש הממשלה מהתחזקותנו הפוליטית. למול הגזענות הזאת המחוייבות שלנו היא להמשיך לעבוד ולהעצים את כוחנו הפוליטי".



ח״כ יוסף ג׳בארין מהרשימה המשותפת קרא לפיטוריו של יו״ר הקואליצייה ביטן, ואמר: ״במדינה מתוקנת דברי גזענות כאלה היו מביאים לפיטוריו המידיים של יו״ר קואליציה. איך הייתה המערכת הפוליטית בצרפת מגיבה אם פוליטיקאי בכיר היה אומר שהוא מעדיף שיהודים לא יגיעו לקלפי? נראה שחברי הממשלה בישראל לא רק שאיבדו כל חוש של אחריות ומוסריות, אלא שהם מפגינים בורות בלקחי ההיסטוריה של העם שלהם״



ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ אמר בתגובה שהעביר לתקשורת כי "ביטן אומר את מה שנתניהו חושב. אלו פניה האמיתיות של ממשלה שלא מעוניינת בדמוקרטיה. ממשלה שמענישה את בני בגין ומאדירה את הביטנים למיניהם. ממשלה שחותרת בגלוי להפיכתה של ישראל למדינת אפרטהייד גזענית, מדינה שבה זכות הבחירה וחופש הביטוי ישמרו רק ליהודים נאמנים שידעו לדקלם ססמאותיו שלך המלך ביבי".



אהוד ברק הגיב למצב כך: "ביביטן, his masters' voice, חושף לרגע את האמת על הכיוון אליו אנחנו מובלים. כרגע זה פופולרי, אך כשנתקרב נראה תהום".