יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, התארח היום (שבת) באירוע "שבתרבות" במבשרת ציון והתייחס למספר נושאים. על הצעת החוק להשוואת קצבת הנכים לשכר המינימום שהתקבלה השבוע בקריאה טרומית בכנסת בניגוד לעמדת הקואליציה אמר כך: "החוק הזה עולה למדינה שבעה מיליארד שקלים. זה לא יכול לעבור בהצעת חוק פרטית. אם זה יעבור, נצטרך להעלות את המע"מ ב-2 אחוזים. הנכים צריכים לקבל קצבה, אבל לפי מבחני הכנסה ולא באופן גורף. אני הולך לנסח הצעת חוק בעניין הזה".



עוד התייחס להחלטתה של ח"כ נאוה בוקר שבניגוד לעמדת הקואליציה לא הצביעה נגד הצעת החוק הזו. בוקר טענה בפייסבוק כך: "לעיתים כח"כית אני ניצבת בפני דילמה קשה - האם להפר משמעת קואליציונית או להצביע נגד צו מצפוני. היום בחרתי לפעול לפי צו מצפוני, כשסירבתי להצביע נגד הצעת החוק של האופוזיציה להעלאת קצבאות הנכים שעלתה לקריאה טרומית. אל מול לחץ קואליציוני כבד ועונש של חודש שבמהלכו לא אוכל להעלות הצעות חוק - בחרתי בנכים! לא אוכל להרים את ידי נגד הצעת חוק שנותנת לנכים אפשרות לחיות בכבוד, ואם המשמעות של כך היא כעס מצד גורמים כאלה ואחרים - אני מקבלת על עצמי את העונש".





ח"כ ביטן התייחס לדבריה במילים קשות: "נאוה בוקר היא שקרנית. היא עושה עלי סיבוב ומפיצה שקרים גסים. לא הענשתי אותה. שתתחיל לעבוד בכנסת. היא בכלל לא מגיעה לוועדות".

בעקבות דבריו אלה פרסמה ח"כ בוקר תגובה שבה הודיעה כי עד שלא יתנצל היא לא תצביע בעד תקציב המדינה: "אכן, ח"כ צריך לומר את האמת. כנראה שיו"ר הקואליציה הוא יוצא מהכלל. לא אגיע להצבעה על התקציב עד שחה"כ ביטן יתנצל בפומבי על רצח האופי שעשה לי בעקבות החלטתי המוסרית לא להצביע נגד ציבור הנכים בישראל. משך יומיים החלטתי לא להגיב כדי לצנן את האווירה אך יש גבול. נראה שחה"כ ביטן לא היה נוהג כך ולא היה מדבר כך כלפי אף חבר כנסת שהוא גבר, שיעשה חשבון נפש לא רק מולי אלא מול ציבור שלם לו הוא חייב דין וחשבון מדוע שלל ממנו חיים בכבוד מינימלי בשם הפוליטיקה הזולה".





חוק ההסדרה: "אם היועמ"ש לא יגן על החוק, ניקח עורכי דין פרטיים שיעשו זאת"

על חוק ההסדרה אמר כי "הממשלה בוחנת שלוש אלטרנטיבות להסדרת הבנייה בהתנחלויות וכל עוד הן לא יבחנו לא יקודם חוק ההסדרה לקריאה שנייה ושלישית. אנחנו בוחנים את ההסדר הקפריסאי, את הבנייה על הקו הכחול, שאותו שינו באופן לא מוסבר, ואת סוגיית הקרקעות הלא מוסדרות בכלל. את המתווה האלטרנטיבי שעליו נחליט נביא להחלטת הממשלה. אנחנו נמצא אלטרנטיבה שתתקבל בידי הממשלה", הסביר ביטן.

לדבריו "בניגוד לנטען בתקשורת, יש הרבה בתים ביהודה ושומרון שנבנו במסגרת תב"ע (תכנית בניין עיר) מאושרת ע"י רשויות החוק. להבנתי, לאחר שהבתים האלו נבנו, מישהו בטעות שינה את הקו הכחול אשר מתחם את גבול הגזרה של אותה רשות מקומית או אזורית – הדבר נכון להבנתי גם לחלק מהבתים ביהודה ושומרון". לטענתו, "במקרה של עמונה מדובר על משפחות שהמדינה שלחה ליישב את המקום, ועכשיו מבקשים לפנות אותם. מדינת ישראל פועלת להסדיר קרקעות לא רק ביו"ש, גם בכפרים הערביים אנו פועלים להסדיר חלק מהקרקעות".

הוא העריך כי אם חוק ההסדרה אכן יעבור בכנסת "השמאל בטח יגיש עתירה. אם היועץ המשפטי לממשלה לא יגן על החוק ניקח עורכי דין פרטיים מבין אלה שצידדו בחוק ההסדרה בוועדות הכנסת".

בעניין ההשעיה של ח"כ בני בגין שהתנגד לחוק ההסדרה שעבר בקריאה ראשונה אמר: "החוכמה היא לא רק בצד של בגין. הוא לא קיבל את פרס נובל כי כל הידע שבעולם נמצא אצלו. בגין לא נבחר באופן עצמאי ולכן הוא ראוי להשעיה מועדת החוקה, והוא בעצמו מודה בזה".

על התאגיד: "עובדי 'כאן' לא הפנימו שהם עובדי ציבור, כבר רואים לאן התאגיד הולך"

ח"כ ביטן דיבר גם על תאגיד השידור הציבורי שאותו הוא שואף לסגור: "את ההחלטה הסופית יקבלו ראש הממשלה ושר האוצר. זוהי החלטה פוליטית שתתקבל על ידי שניהם. עובדי התאגיד "כאן" לא הפנימו שהם עובדי ציבור, הם לא עושים איזון, אנחנו כבר עכשיו רואים לאן התאגיד הולך, לאיזה כיוון.  אני לא מסתיר את הרצון שלי לסגור את התאגיד ולייעל את רשות השידור. אני עדיין חושב שיש 70 אחוזי סיכוי לסגירת התאגיד".

עוד הוסיף: "אני לא מסתיר את הרצון שלי לסגור את התאגיד "כאן" ולשפר ולייעל את רשות השידור, שבניגוד לשנת 2012 – כעת הנהלת רשות השידור וראשי ועדי העובדים מוכנים לקבל כל שינוי וכל רפורמה בכדי להשאיר את רשות השידור. הנחת היסוד שלי היא שאפשר לייעל את רשות השידור, לצערי גורמים באוצר לא מוכנים לקבל את עמדתי בנושא. אני שומע קריאות לאחד את גלי צה"ל ואת רשות השידור או התאגיד, אני חושב שזו טעות, אין שום טעם להכניס את גלי צה"ל לתוך תאגיד השידור "כאן" או תחת רשות השידור".

בהמשך אמר כי להערכתו שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון יחבור בסופו של דבר ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויהיה מספר 2 שלו בבחירות הבאות.

על שחרור משה קצב: "גם לרוצח נותנים שליש, לא צריך להחמיר איתו"

במהלך הערב, בראיון לרשת ב' אמר יו"ר הקואליציה דוד ביטן בעניינו של משה קצב כי "יש שיקום גם למי שלא לוקח אחריות ולזה קצב מוכן. קצב הוא אדם זקן שעשה טעויות בעבר אבל תשמעי זה אדם שרוצה לסיים את חייו בביתו גם לרוצח נותנים שליש אני לא חושב שצריך לנהוג בו באופן מחמיר". לדבריו, "קצב הוא סמל בגלל מעמדו. אני לא חושב שהוא קורבן, מגיע לו עונש ומגיע לו גם שליש אם הוא התנהג בצורה נכונה בכלא. קצב כבר מזמן לא באותו המעמד, אף אחד לא תומך בו אפשר להתייחס אליו כאדם פשוט שמעוניין לסיים את חייו בביתו. הוא (ריצה) כבר חמש שנים מתוך שבע, הציבור יודע שהוא ביצע את עונשו".