שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב תמר אברהמי תדון היום (ראשון) בעתירה דחופה שהגיש אמנון זילברמן, מזכיר סניף כפר שלם במפלגת העבודה, נגד הכוונה לאשר בוועידת המפלגה הערב סעיף שיאפשר לחברי כנסת מכהנים להתמודד לתפקיד מזכ"ל המפלגה. יש לציין כי מדובר בתפקיד אטרקטיבי, כי הוא מבטיח שריון במקום השביעי ברשימת המחנה הציוני לכנסת.



זילברמן, שמתמודד לתפקיד שאמור לפנות בקרוב המזכ"ל היוצא ח"כ חיליק בר, טוען כי ההחלטה לאפשר כפל תפקידים לחברי כנסת נועדה "לתפור" את תפקיד המזכ"ל למקורבו של יו"ר העבודה יצחק הרצוג, ח"כ איתן כבל, השוקל להתמודד לתפקיד; או לחלופין לח"כ אחר שהרצוג יבקש לקדם.



זילברמן עתר בשבוע שעבר למוסד לבירור עתירות של מפלגת העבודה, בטענה ש"מדובר בתרגיל מסריח שנועד להכשיר את השרץ ולשנות החלטה שהתקבלה בהכרעה דמוקרטית לאסור כפל תפקידים". לדבריו, ביוני 2014 אושרה החלטה שלא לאפשר לחברי כנסת מכהנים כפל תפקידים, אולם המוסד לעתירות השאיר את ההחלטה בידי הוועידה.



בניסיון אחרון למנוע את ההחלטה עתר זילברמן בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בתל אביב. "עתרתי כדי למנוע מצב שבו משנים את כללי המשחק תוך כדי משחק", אמר. "לא נותרה לי ברירה. כולי תקווה כי בית המשפט המחוזי יקבל את העתירה. אם לא, אני קורא לצירי הוועידה להצביע בעד השמירה על כללי הדמוקרטיה ועל הצדק הטבעי ונגד המחטף השערורייתי והפגיעה בפעילי השטח. צירי הוועידה, שהצביעו בעד האיסור על כפל תפקידים בעבר בהצבעה דמוקרטית ברוב קולות, אינם חותמת גומי ומפלגת העבודה אינה דיקטטורה ולא חונטה פוליטית סגורה".



במפלגת העבודה ביקשו לדחות את העתירה על הסף. לאחר שהוגשה אמר הרצוג בתגובה כי "זו זכותו של זילברמן להגיש עתירה. הוועידה היא הריבון והחלטת מזכירות הלשכה הייתה פה אחד".