השגריר החדש של טורקיה בישראל, כמאל אוקם, הגיש הבוקר (שני) את כתב האמנתו לנשיא המדינה ראובן ריבלין ובכך נכנס לתוקף מינויו. מדובר בשגריר הראשון שמונה מאז אירועי המרמרה ומשבר היחסים בין שתי המדינות. אוקם נכנס לתפקידו לאחר שגם השגריר החדש של ישראל בטורקיה, איתן נאה, הגיש את כתב האמנתו לנשיא ארדואן. בכך יושלם למעשה תהליך הפיוס בין ישראל לטורקיה.

השגריר הטורקי הגיע למשכן הנשיא ביחד עם רעייתו מלווה על ידי ראש הטקס במשרד החוץ מירון ראובן. במשכן הנשיא הונף דגל טורקיה ולאחר שהתזמורת השמיעה את המנוני שתי המדינות, השגריר הטורקי סקר את משמר הכבוד ולאחר מכן פסע לתוך משכן הנשיא על שטיח אדום. על פי כללי הטקס, התייצב השגריר בפני נשיא המדינה, הגיש לו את כתב האמנה וקד קידה. לאחר מכן, השמיעו הנשיא והשגריר הצהרות קצרות. 

במהלך דבריו ביקש הנשיא ריבלין להביע תנחומיו כלפי העם הטורקי ולנפגעי מתקפת הטרור שאירעה באיסטנבול: "חיי אדם הם ערך מקודש, וטרור הוא טרור בכל מקום בו הוא פוגע - בריסל, פריס, איסטנבול, ירושלים או קהיר". לדבריו של הנשיא, "זוהי חובתנו לעמוד איתנים יחד מול האיום הנורא הזה".


שגרירות טורקיה בישראל. צילום ארכיון: רויטרס




"רגע היסטורי"
עוד אמר ריבלין: "אדוני השגריר, היום הוא רגע היסטורי של ממש ואני רוצה להביע את הערכתי לנשיא ארדואן, ולהודות לו שוב על הסיוע שהגישה טורקיה במאבקנו בשרפות שהשתוללו בישראל בחודש שעבר. לידידות בין המדינות שלנו היסטוריה עשירה, ואני מקווה שהפיוס והמינוי של שגרירים חדשים,
יפתחו דף חדש ומבטיח ביחסינו. עלינו לעבוד יחד על מנת לקדם את קשרינו הכלכליים והמסחריים וכן את שיתוף הפעולה בתחום האנרגיה כמנוע ממשי לצמיחתה של הידידות שלנו.

לאחר מכן סיפר הנשיא על שיחתו עם מקבילו הטורקי ארדואן, בה דנו השניים גם במצב ברצועת עזה: "אני רוצה להודות לו על המחויבות שהביע לסיוע בהשבת אזרחי ישראל, וגופות חיילינו המוחזקים בידי חמאס. ישראל, כמו טורקיה, רואה חשיבות רבה בשיקום חייהם של אזרחים החיים בעזה. יש לעשות זאת בשיתוף פעולה עם הרשות הפלסטינית. זו דרך חשובה נוספת באמצעותה ניתן להוכיח שאנו יכולים לחיות יחד באזורנו.