פותחים את השורות: במפלגת העבודה הוכרז אמש רשמית על הקמת תא חרדי שעל פי מזכ"ל המפלגה, ח"כ חיליק בר, כבר מונה כמה מאות חברים. בראש התא עומדים מיכל צ'רנוביצקי מאלעד ודניאל יטיב מבני ברק. הם הוצגו אתמול רשמית בפני חברי ועידת מפלגת העבודה שהתכנסה בתל אביב. מיד לאחר הועידה העלה יטיב פוסט בפייסבוק בו כתב: "חרדי? במפלגת העבודה? לא אחת נתקלנו בשאלה הזו. לא אחת היינו עדים להרמת הגבה שבשאלה הזו. לא אחת הסברנו, שכנענו, הזענו והתווכחנו בצדקת הדרך. והיום הוכח רשמית. כן, יש חרדים במפלגת העבודה, והרבה".



"באישור ועידת מפלגת העבודה הוכר רשמית בפה אחד החוג התא החרדי במפלגת העבודה. ההתחלה הייתה קשה. מתא של מספר פעילים מצומצם מונה התא כיום מאות חרדים השותפים לדרך. ההתחלה הייתה קשה, וסוף אין לה", הוסיף. יטיב קרא לכל מי שתומך ושותף לרעיון להתפקד למפלגה ולהצטרף אליו ואל חבריו החרדים "בכדי שנוביל את המדינה לעתיד טוב יותר ולצדק חברתי".



מיכל צ'רנוביצקי, בת 36 מאלעד, עובדת הייטק ופעילה חברתית במגזר שהייתה ממובילות תנועת 'נבחרות', שדרשה לשלב נשים ברשימות המפלגות החרדיות בבחירות לכנסת, אמרה ל'מעריב': "אני פעילה ב'עבודה' זה זמן רב. בשנה האחרונה לקחנו על עצמנו להוביל מהלך שיביא מתפקדים חדשים חרדים וחרדיות לעבודה. המטרה שלנו הייתה להקים בתוך המפלגה תא רציני ומסודר שיקדם את המגזר שיתמקד בנושאים חברתיים כלכליים, אפליה עדתית במגזר, סוגיות של תעסוקה ובייחוד תעסוקת נשים, השכלה ועוד", אמרה צ'רנוביצקי.




"החרדים קרובים לקו של מפלגת העבודה"



היא הזכירה כי בעבר הייתה ברית בין החרדים למפלגת עבודה. "הגיע הזמן לחדש את הברית ההיסטורית בינינו. אני רוצה להזכיר שלא רק בתחום החברתי אנחנו קרובים לקו של מפלגת העבודה אלא שגם בתחום המדיני החרדים היו תמיד מרכז מתון. מפלגת העבודה צריכה להתחזק ולפנות לציבורים חדשים, בשביל זה בעיקר אנו נמצאים בו", הוסיפה.



על הימצאותם של גורמי שמאל בתוך מפלגת העבודה שדעותיהם אינן רחוקות מאלה של מרצ אמרה צ'רנוביצקי: "מפלגת העבודה המציאה את הסטטוס קוו. אז יש בה גם כמה ממרצ אבל אני לא רואה חילוקי דעות בינינו".



במטה החרדי בליכוד מיהרו להגיב על הקמת המטה החרדי בעבודה ופרסמו הודעה בה נאמר: "את המטה החרדי בליכוד הקמנו מתוך אמונה שאין בישראל מקום למפלגות סקטור וכמו בחו"ל - החרדים צריכים להשתלב במפלגות הדמוקרטיות הגדולות. לכן, אנו מברכים גם על הקמת המטה החרדי בשמאל, ורואים בכך התקדמות משמעותית בדרך לחזון שלנו".



עם הברכה הגיעה גם התקווה שייכשל: "למרות ההתנגדות של עסקני המפלגות החרדיות, הגענו להישגים היסטוריים: יותר משלושים אלף חרדים הצביעו לליכוד בבחירות האחרונות. חשוב לזכור שלליכוד ולמצביעים החרדים ערכים משותפים רבים. הניסיון של בוז'י וציפי להחביא את מרב מיכאלי ויוסי יונה ולהעתיק את ההצלחה של המטה החרדי בליכוד, נועד מראש לכישלון חרוץ".