המדינה הגישה היום (שני) לבג"ץ את תגובתה לעתירות הנוגעות לתאגיד השידור הציבורי. בתגובה עודכן כי בימים אלה סיכמו ראש הממשלה, המכהן גם כשר התקשורת, ושר האוצר, כי יפעלו לקדם בהקדם תיקון לחוק השידור הציבורי הישראלי, כך שמועד תחילת שידורי התאגיד יחול ביום 30.4.17. בד בבד, יבוטל ההסדר בחוק המאפשר לשרים להקדים את יום תחילת השידורים בהתאם להודעה מנומקת של מועצת התאגיד, בדבר מוכנותו להתחיל לשדר החל מיום 1.1.17.



התשובה התקבלה לשתי העתירות שהגישו חבר הכנסת איתן כבל (המחנה הציוני) והפעיל החברתי עורך הדין אלדד יניב וכן ארגון העיתונאים של ההסתדרות. המדינה מבקשת מבית המשפט לקבוע כי אין מניעה משפטית לקידום התיקון החקיקתי שעליו סיכמו ראש הממשלה ושר האוצר. מהתגובה עולה כי בכוונת משרד התקשורת להפיץ בזמן הקרוב את תזכיר החוק החדש. המדינה מבקשת מבית המשפט לאפשר לה להגיש תוך 14 ימים עדכון לגבי ההתפתחויות של התיקון לחוק.



כזכור, לפני כחודש הביא ראש הממשלה בנימין נתניהו לפורום ראשי המפלגות את הצעתו של יו"ר הקואליציה דוד ביטן לפזר את תאגיד השידור הציבורי ולאחד אותו עם רשות השידור, המצויה בהליך של פירוק. בקואליציה ניטש מאבק בין התומכים למתנגדים למהלך. כבר אז התחזקה ההערכה כי כדי למנוע משבר בקואליציה, יוחלט לדחות את תחילת השידורים בחצי שנה נוספת, אף שהנהלת התאגיד הודיעה שהיא תוכל להתחיל לשדר כבר בתחילת ינואר.