בשבוע הבא יתקיים "יום המורה בישראל", יום שבו הציבור יביע את הערכתו והוקרתו למורות ולמורים בישראל, על תפקידם בחינוך דור העתיד. לקראת יום זה, השדולה לקידום ההוראה ומעמד המורה בישראל, בראשה עומדת חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון (כולנו), תקיים מחר (שלישי) אירוע מיוחד בנושא "איך מורים לומדים?", שייפתח במפגש מרגש של מספר חברי כנסת עם מוריהם מהעבר, כאשר אותם ח"כים יבקשו להוקיר להם תודה.



ח"כ שאשא-ביטון, הייתה היחידה שבחרה להזמין את הגננת שלה, אורה רשיוק, ואמרה כי "זו דמות חינוכית שבאמת ממשיכה ללוות אותך לאורך כל הדרך. אתה ממשיך להיזכר בה גם במעשים שלך כבן אדם מבוגר". ח"כ חיים ילין (יש עתיד) בחר במרים אלגרבלי, המורה של בנו עדי מכיתה ה', שסייעה לו רבות חרף קשיים מהם סבל ואמר: "היא ידעה לשלב את הלימודים עם טיפוס על עצים. היא לקחה את הקבוצה הזו והרימה אותם למעלה ותראו איזה פלא – מה שההורים לא הצליחו לעשות, המורה מרים עשתה בהצלחה".

יום המורה הישראלי 2016 - ח"כים מספרים על המורה שלימד אותם


ח"כ רויטל סויד (המחנה הציוני) הזמינה את מנחם נגר, המורה שלה להיסטוריה שלימד אותה לפני 34 שנים באולפנה בכפר פינס ובזכותו היא טוענת שקיבלה 100 במבחן הבגרות: "כששאלו אותי איזה מורה הכי השפיע עליי, ישר חשבתי עליו. הוא לימד אותנו על משמעות החיים ועודד לחקור ולדרוש כדי שנאמין בעצמנו". ח"כ איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני) בחרה בדליה גרבלר והיא אף שמרה מכתב שהיא כתבה לה בסוף שנת הלימודים בכיתה ה'. סגן השר במשרד לשיתוף פעולה אזורי, איוב קרא (הליכוד) בחר במורה רים אבולבן, ואמר: "בשבילי היא הייתה המורה הכי טובה שרצתה שאעשה מה שאני רוצה".



ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) הזמין את ברכה מעיין, שהייתה המורה שלו בכיתות ב' עד ד': "למרות השנים הרבות שחלפו, אני זוכר אותך כמורה צעירה. למרות שהייתי ילד צעיר היה בינינו קשר מיוחד, הייתי בסך הכל ילד טוב למורה נהדרת". ח"כ מיכל רוזין (מרצ) הזמינה את פרופסור דני סטטמן שלימד אותה פילוסופיה ואמרה: "זאת הזדמנות להוקיר ולהגיד תודה. לימדת אותנו על משמעות החיים. היית ועודך מורה יוצא דופן". באירוע ישתתף גם סמנכ"ל עובדי הוראה במשרד החינוך, אייל רם, שיגיע גם הוא לאירוע עם הגננת שלו.



יום המורה יתקיים השנה ביום חמישי ה-22.12 בפריסה הרחבה אי פעם - מאות רשויות ייקחו חלק במגוון הפעילויות המתוכננות המאורגנות על ידי בתי ספר וגנים רבים, אגפי החינוך בעירייה, מועצת התלמידים והנוער, ועד ההורים היישובי ועוד.