הכנסת סערה הבוקר, כאשר אחת המשתתפות בדיון מטעם הוועדה לקידום מעמד האישה, שנושאו היה הטרדות מיניות בערבים מעורבות, התפרצה לדבריה של ח"כ ענת ברקו (הליכוד). אותה אישה, שאינה עובדת בכנסת, טענה כי העוזר הפרלמנטרי של חברת הכנסת ברקו הטריד אותה מינית. היא פרצה בצעקות לעבר ברקו, וטענה כי היא "כיסתחה" תלונה שהעבירה לה בנושא, וכי כך עשו גם קצין הכנסת והיועץ המשפטי של הכנסת.



ברקו, מצדה, לא נשארה חייבת ואמרה: "תגישי תלונה, זה היה עניין אינטימי ביניכם, בין שני אנשים בוגרים". האישה קמה על רגליה, וצעקה לעברה "תתביישי לך, אני אתבע אותך", תוך כדי שפרצה בבכי. רק כעבור דקות אחדות הצליחה יו"ר הוועדה, ח"כ עאידה תומא סלימאן, להרגיע את האישה, שנותרה במקומה עד סוף הדיון, בעוד שח"כ ברקו הורחקה ממנו.



המתלוננת, ששמה שמור כעת במערכת למרות שדבריה נאמרו בשידור חי בערוץ הכנסת, מסרה כי אין לה נגיעה פוליטית, וכי ההטרדה אירעה מחוץ לכותלי המקום.



"הם שוחחו ונפגשו מחוץ לכנסת"


מחברת הכנסת, ד"ר ענת ברקו, נמסר: "לפני מספר חודשים פנתה אליי מתלוננת שטענה כי העוזר הפרלמנטרי שלי הטריד אותה הטרדה מינית מילולית במהלך חילופי מסרונים ביניהם. היא עצמה ציינה בפניי כי הם שוחחו ונפגשו מחוץ לכנסת. הצעתי למתלוננת לפנות למשטרה ואף פניתי מידית ליועץ המשפטי של הכנסת".



כמו כן, ברקו הוסיפה כי "תלונה זו אף טופלה על ידי הממונה בכנסת לפי החוק למניעת הטרדה מינית, בליווי הלשכה המשפטית של הכנסת, ובמסגרת זו נמסר למתלוננת האפשרויות העומדות בפניה. מעבר לכך, פניתי בעצמי למשטרה ושאלתי האם אני יכולה להתלונן עבור אותה מתלוננת, אולם נמסר לי שהמתלוננת חייבת להתלונן באופן אישי. צר לי כי המתלוננת בחרה שלא להביא את תלונתה בפני הגורמים המוסמכים ולדבר בעניין זה בפני ועדה רבת משתתפים בכנסת, שאין לה כלים וסמכות לבחון טענותיה".  



ענת ברקו. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



מהכנסת נמסר בתגובה: "לפני כשמונה חודשים הועברה תלונה לממונה בכנסת לפי החוק למניעת הטרדה מינית נגד יועץ פרלמנטרי של ח"כ ענת ברקו. התלונה הוגשה על ידי מתלוננת אשר אינה נמנית על סגל עובדי הכנסת או היועצים הפרלמנטריים. בתלונה נטען כי היועץ הפרלמנטרי שלח למתלוננת מסרונים בעלי אופי מיני. התלונה נבחנה הן על ידי ח"כ ברקו והן על ידי הממונה בכנסת, בליווי הלשכה המשפטית של הכנסת. לאחר בחינת הדברים עלה ספק רב אם לאירוע הנטען יש קשר לעבודה בכנסת. על כל פנים טיפול במישור המשמעתי לא היה רלוונטי נוכח זהותם של המעורבים שאינם עובדי הכנסת. לאור זאת הציגה הממונה בפני המתלוננת את האפשרויות העומדות לרשותה בהתאם לחוק, וביניהן האפשרות להגיש תלונה במשטרה. נבקש להדגיש כי הטיפול בנושא נעשה באופן מקצועי וללא דופי, הן מצד חה״כ ברקו והן מטעם הממונה בכנסת. מפאת צנעת הפרט של המעורבים לא נוכל למסור פרטים נוספים".