אחרי פרסום הקשר האיראני, דיווח היום (שלישי) העיתונאי רביב דרוקר בערוץ 10 כי התאגיד הגרמני טיסנקרופ הבונה את הצוללות עבור ישראל המשיך לסחור עם איראן גם בזמן הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו עליה. כמו כן, התאגיד היה בקשר מסחרי עם חברה שסייעה בתכנית הגרעין האיראנית והתגלה קשר הדוק עם המדינה, ממש עד הרגע האחרון של הטלת החרם הבינלאומי המוחלט עם טהרן, וניהלה קשר עם חברת מתכות גרמנית. הקשר מתחיל מחברת אסקוטק האיראנית ועד לחברת NME שיושבת בדיסלדרוף איתן נמצאת טיסנקרופ בקשר עסקי, שהיא החברה שמספקת לישראל ספינות וצוללות. 



אין זה אומר כי היה קיים קשר ישיר או עקיף בין טיסנקרופ לתכנית הגרעין אבל בברלין, אין שום ספק שהקשר הזה אכן קיים. תוכנית הגרעין היא מהפרויקטים החשובים ביותר של איראן, גם אחרי הסכם הגרעין. שר הביטחון אביגדור ליברמן טען בנוגע לחשיפת הקשר האיראני כי מדובר במעורבות שולית ביותר: "הנושא היה ידוע, זה לא כצעקתה". 



המדינה לא תייצג את נתניהו בבג"ץ



מוקדם יותר היום פורסם כי המדינה לא תייצג את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון, הקוראת לפתוח בחקירה נגדו בפרשת הצוללות. תחת זאת, ישכור ראש הממשלה את שירותיו של סנגור פרטי. כך הודיעה מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה לבית המשפט העליון. בפרקליטות הסבירו את הצעד החריג בכך שלא ייתכן שהמדינה תייצג את מי שאמור להחליט על פתיחה בחקירה, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט וגם את מי שאמור להיות מושא החקירה, נתניהו.



ישכור סנגור פרטי. ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: רויטרס
ישכור סנגור פרטי. ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: רויטרס



בעקבות ההודעה, פנה בית המשפט לתנועה לאיכות השלטון וביקש ממנה להמציא עתירה נפרדת ללשכת ראש הממשלה. העתירה המקורית הוגשה נגד היועמ"ש מנדלבליט, פרקליט המדינה שי ניצן, ראש הממשלה נתניהו, ועורך הדין דוד שמרון, בבקשה להורות על צו על תנאי, כדי לפתוח בחקירה פלילית נגד נתניהו, לפחות בכל הנוגע לפרשת הצוללות המדוברת.