היום (חמישי) נחשף שחבר הכנסת ניסן סלומינסקי ממפלגת "הבית היהודי" הוא חבר הכנסת סביבו התרוצצו שמועות על חשדות להטרדות ותקיפות מיניות. החשיפה הגיעה לאחר שנשים התלוננו על סלומינסקי בפני פורום רבנים. סלומינסקי הכחיש וטען שיחסו לנשים הוא "לבבי". בן כספית ואריה אלדד שוחחו ב-103FM עם חברת הכנסת סתיו שפיר ממפלגת "המחנה הציוני", שבעבר התעמתה רבות עם סלומינסקי בוועדת הכספים בכנסת.



"הביטוי 'לבבי' הוא ביטוי כל כך מעליב ומשפיל כשמדובר בהאשמות בהן עסקינן", אמרה שפיר. "אתי הוא לא היה 'לבבי'. הגיעו שמונה מקרים של הטרדה ותקיפה מינית. המקרים האלה הועלו בתוך הוועדה, שאותה מקבלים אנשי מפלגת 'הבית היהודי' כוועדה שקובעת בעניינים אלה, מתוך פורום 'תקנה'. באותו פורום פנימי, שאליו הגיעו המקרים, אמרו שמדובר בתקיפה ושסלומינסקי צריך להשעות את עצמו. בכנסת אין דבר כזה להשעות את עצמך, צריך להתפטר. גם את ההחלטה של הפורום הזה סלומינסקי לא מקבל".






"אני ראיתי את התגובות של נפתלי בנט ושל חברים אחרים במפלגה בשבועות האחרונים לנושא הזה", הוסיפה ח"כ שפיר. "במקום לעודד את הנשים ללכת ולהתלונן הם מעבירים את המסר שעדיף לשמור את הדברים האלה בפורומים הפנימיים. הם הלחיצו בתגובות שלהם את הנשים מלהתלונן במשטרה. אנחנו רואים את שר החינוך של ילדי וילדות ישראל, לא מצליח במקרה הזה להעביר גבול ברור בין מה שמותר ומה שאסור. באותה מפלגה נמצאת גם שרת המשפטים, שצריכה להבין משהו בשמירה על החוק. אבל שם מעבירים מסר שעדיף לא לכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ".



כספית הזכיר שמדובר על שתי נשים שהתוודעו בפני שני רבנים, שסלומינסקי מכחיש מכל וכל ושאי אפשר ששמועות יחסלו אנשים. ח"כ שפיר הגיבה: "חס וחלילה ששמועות יחסלו אנשים, אבל הגיעו שמונה תלונות של נשים, שמי שקראה לטפל בהן הייתה חברה ממפלגת 'הבית היהודי', שעשתה זאת מתוך דאגה לחברות מפלגתה. אותן נשים התלוננו גם בפני אותו פורום של רבנים, שהקשיב לתלונות שלהם ואמר שסלומינסקי צריך ללכת. יש פחד מאוד מאוד גדול ללכת למשטרה במקרים של הטרדה ותקיפה מינית, ובטח כשמדובר באדם עם כוח ציבורי מאוד מאוד גדול, שנמצא בתפקיד בכיר בכנסת וכבר הרבה שנים נמצא בשלטון והוא מחובר, מכיר ומקושר. וזה מפחיד, ובגלל שזה מפחיד אנחנו חייבים לעמוד לצד המתלוננות האלה. אני קוראת להן ללכת ולהתלונן במשטרה".



"ניסן סלומינסקי הוא גנב", הוסיפה ח"כ שפיר. "הוא משתמש בכספי ציבור כדי להעביר אותם למקורביו. הוא אדם מושחת שמעל בתפקידו כחבר כנסת. אני אומרת את הדברים בוודאות מתוך מעקב אחר התנהלותו בוועדת הכספים מזה כמה שנים. הסיפורים ששומעים בשבועות האחרונים מאוד מכאיבים ומצערים. שבוע אחרי שבוע שומעים עוד שחיתויות והטרדות וכואב לי שכך נראית דמותה של הכנסת".



ידיו של בנט כבולות



כספית ואלדד שוחחו גם עם הרב יובל שרלו, חבר פורום "תקנה" ומבכירי "צהר", שאמר: "אם יש דברים בגו הוא צריך לקום ולהתפטר ברגע זה. ואם לא, ראש המפלגה חייב לומר לו שתמה דרכו. אם הוא אומר שלא היו דברים מעולם, ולא ניתן לעמת את הדברים מהצד השני, צריך להמתין. ולראות מה קורה. אסור לתלות אנשים בכיכר בלי שיודעים משהו בתחום העובדתי. את העובדות אני לא מכיר.



אנחנו מאוד ממודרים בפורום תקנה אני מכיר רק נושאים שעסקתי בהם. הנושא העקרוני הוא תרבות ניצול כוחני והאם הוא ניצל כוח שלטוני כדי לעשת דברים שאסור לעשות. ועם זה אני לא מוכן להתפשר. כמובן, בהנחה, שהיו דברים מעולם. כאנשי ציבור, נמצאות בפנינו הנורמות הציבוריות הכלליות כולל נפגעות עתידיות". 



כספית הזכיר שהרבנים אייזמן ואליהו דרשו מסלומינסקי להתנצל. "הרב שרלו השיב: "התנצלות זה נושא בפני עצמו, אבל כרגע הוא לא עומד על הפרק, ולא הנשים שנפגעו בעבר, שאיתן הוא צריך להגיע להסדר אחר. גם במקרה של ראש מועצת גוש עציון, ההסדר בינו לבין האישה, כל הכבוד, זה דבר חשוב מאוד, הוא צריך לפצות אותה". שרלו הוסיף: "אין לי טענות כרגע לנפתלי בנט, כרגע ידיו כבולות, אבל יש לי דרישה ממנו, והיא לומר ולהצהיר מראש בצורה חד-משמעית ולא מתפתלת, שאם היה מקרה וכמובן מקרים של ניצול כוח שלטוני לצורך מיני, הוא לא יקבל את זה. הוא צריך להגיד את הדברים בצורה מאוד ברורה, שהוא לא יוכל לסגת לאחר מכן, וללא פרשנויות מוטעות".