נשיא ארצות הברית הנבחר, דונלד טראמפ, הודיע הלילה (שישי) כי הוא מתכוון למנות את יועצו, עו"ד דיוויד פרידמן, לתפקיד השגריר הבא בישראל. "פרידמן היה חבר ותיק ויועץ מהימן. הקשרים החזקים שלו בישראל יהוו את הבסיס של שליחותו הדיפלומטית ויהוו נכס אדיר בחיזוק הקשרים בין המדינות ובחתירה לשלום במזרח התיכון", אמר טראמפ.



פרידמן רמז לרצונו להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים ואמר כי הוא מצפה לחיזוק יחסי ארצות הברית-ישראל "מהשגרירות האמריקנית בעיר הבירה הנצחית של ישראל - ירושלים". עוד אמר פרידמן כי הוא מתכוון "לחזק את הקשר האמיץ בין שתי המדינות ולקדם שלום באזור". טראמפ' כזכור, הודיע במהלך מסע הבחירות שלו על כוונתו להעביר את השגרירות לירושלים, מהלך שצפוי לגרור התנגדויות רבות ברחבי העולם המוסלמי.



פרידמן, המשמש כיועץ בכיר לטראמפ בענייני ישראל, התבטא בעבר בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני ואמר: "ההצעות והיוזמות לפתרון שתי המדינות במהלך השנים לא הביאו לא לשלום ולא לביטחון מדינת ישראל". הוא נחשב כתומך נלהב בהתנחלויות ואמר בעבר כי "הקצאה מחדש של אדמה לא תרפא את הנגע. ישראל לא ידעה שלום בין 1948 ל-1967, אפילו כאשר לא שלטה ביהודה ושומרון".