בעוד הוריהם דנים במתווה, תקף נוער עמונה את המתווה. לאחר שהודיעו להם את תוצאות ההצבעה, ביקשו הבוגרים לשוחח עמם אך הם ברחו בזעם מהמקום. גם בני הנוער הרבים שבאו מחוץ ליישוב כדי לחזק את התושבים התאכזבו. "הייתה לנו הגדרת מטרה והיא אהבת ארץ ישראל ללא סייג”, אמרה בכאב נערה השוהה בעמונה זה שלוש יממות. "על ארץ ישראל לא טווים מתווים ולא מסכמים הסכמים".



איתמר בן גביר, שבא אף הוא להתייצב נגד הפינוי, הוציא הודעה שמגדירה את קבלת המתווה כ"פספוס הזדמנות לבצע מאבק שייצרב בתודעה הציבורית". את טענותיו הוא מפנה אל מה שהוא מגדיר "פוליטיקאים תבוסתנים, שמבטיחים הבטחות שווא וגורמים לכך שהימין תמיד מפסיד".



אלפי בני הנוער ששהו בימים האחרונים בגבעה התפזרו לאטם, מאוכזבים. עבור מערכת הביטחון הם מקור לדאגה משום שהם "טעונים אנרגיה שלא נפרקה" וקשה לדעת כיצד יפרקו את אותה "אנרגיה". "בצלאל סמוטריץ ובנט שותפים להסכם הריסת עמונה”, טוען בנצי גופשטיין, יו”ר ארגון להב”ה. "בפעם הבאה הנוער יחשוב פעמיים אם להגיע ולהיאבק. הנוער הוא לא בשר תותחים להשגת נדל"ן".



כזכור, בתום לילה של משא ומתן, דיון והצבעה שארכו שעות, החליטו אתמול תושבי עמונה לקבל את המתווה המשופר מבחינתם תמורת הסכמתם לפנות את בתיהם שנבנו על קרקע פרטית של פלסטינים. לפי המתווה, שנעשה מול ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט, 24 משפחות (מתוך 42 בכל המאחז) יוכלו לעבור באופן מיידי לחלקה חלופית על ההר, לעומת 12 משפחות, כפי שהוצע במתווה הקודם, שנשלל על ידי התושבים.



עוד הוצע כי חלקה נוספת תוכשר לשם כך בקרוב וכי בג"ץ יתבקש לדחות את הפינוי ב־30 יום. בעד המתווה הצביעו 45 תושבים, 25 התנגדו. כעת צפוי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפנות לבג"ץ בבקשה לתת ארכה בת 30 יום לביצוע הפינוי בהסכמה והוא ערוך להגן בבג"ץ על עתירות שיוגשו נגד המתווה.