כפי שפורסם הבוקר (שני) ב"מעריב" ח"כ עמיר פרץ הודיע היום (שני) במסיבת עיתונאים מיוחדת כי בכוונתו להתמודד בפריימריז הבאים במפלגתו על תפקיד יו”ר מפלגת העבודה, ובעצם קורא תיגר על מועמדותו של יצחק (בוז'י) הרצוג. בבחירות לכנסת ה-20 שוריין פרץ ברשימת המחנה הציוני מטעם התנועה במקום השמיני. בחודש פברואר 2016 הצטרף חזרה למפלגת העבודה וזאת שלוש שנים לאחר שהצטרף לתנועה של ציפי לבני.



פרץ ניצל את ההזדמנות על מנת לתקוף את הממשלה ואמר: "הליכוד שולט תוך כדי הקמת חומות של שנאה, חומות בין העדות, חומות דתיות, חומות שלצערי יכולות לפרק את החברה הישראלית מתוכה. אני רוצה לומר לכם, שממשלת ישראל עושה הכל כדי לפלג. ממשלת ישראל מבינה שככל שיהיו חזקות יותר, הם ישרתו את המשך השלטון. 

"מעולם לא ראיתי מצב ששנאת חיים מטופחת להמשך שלטון הממשלה. מדינת ישראל היום, היא מדינה מפולגת, מסוכסכת. החלטתי להתמודד לראשות מפלגת העבודה במטרה להוביל את המפלגה עד להפלת ממשלת נתניהו. פרץ הבטיח בעבר כי ימשיך במאמצים לאיחוד בין המפלגות ולא שלל אפשרות שיתמודד בעתיד מול הרצוג על ראשות העבודה. הוא גם הכריז כי "ההחלטה אם אהיה מועמד לראשות הממשלה היא אופציה, לא אובססיה".

בתגובה לאפשרות כי יעשה דיל עם ח"כ שלי יחימוביץ', בכך שהיא תתמוך בו לראשות העבודה והוא יתמוך בה לראשות ההסתדרות, אמר פרץ נחרצות: "אני מתכוון לתמוך ביו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לתפקיד, הבחירות במאי הקרוב. אני לא מדבר במי לא אתמוך, אלא רק על מי שכן אתמוך בו. הוא עושה את העבודה בצורה מצוינת".  יחימוביץ' עצמה טרם החליטה אם תתמודד על ראשות ההסתדרות ובכל עת שנשאלה על כך בעת האחרונה אמרה שהיא שוקלת את הדבר.

עוד הוסיף: "יש לי את הכישורים, את הניסיון ואת היכולת להוביל את החברה הישראלית לריפוי פנימי ואת המדינה לעתיד טוב יותר. מנהיגות חייבת להתבסס על דוגמה אישית. כאשר אנו נעמוד בראש המדינה וננהיג אותה, החברה הישראלית תחלים ותפרח, הישראלים יזקפו את ראשם בגאווה, וביחד נשיב את מדינת ישראל למסלול ההצלחות".
 
בסיכום דבריו אמר: "כמנהיג מפלגת העבודה אפעל ואביא לריפוי השסעים בחברה הישראלית, וכראש ממשלת ישראל אנהיג מדיניות של צדק חברתי הלכה למעשה, יחד נשיב את ישראל למסלול של חתירה להסדר מדיני ולשלום, שלצדם ביטחון ועצמה, וננהל מלחמת חורמה בעוני ובאי השוויון שפוגעים והורסים כל חלקה טובה".

מלשכתו של יו"ר האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, נמסר בתגובה: "מועמדותו של עמיר פרץ הייתה צפויה מזה זמן. הוא מועמד מכובד וההתמודדות הדמוקרטית בעבודה היא נשמת אפו של הבית המשותף שלנו. יצחק הרצוג שהביא למפלגה הישג חסר תקדים במערכת הבחירות האחרונה, מתכוון להתמיד, להמשיך ולהוביל את מפלגת העבודה והמחנה הציוני כאלטרנטיבה היחידה לשלטון הימין בראשות נתניהו".