ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום (שני) בישיבת סיעת הליכוד, את יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד בקבות סירובו לחתום על הפעלת חוק ההדחה נגד ח"כ בסאל גטאס בגין החשד שהבריח טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים. "שמעתי שח"כ לפיד הורה לא לחתום, זה לא מפתיע, מדובר באיש שמאל, שעומד בראש מפלגת שמאל. הוא מנסה להסוות את זה. הוא מוביל מפלגת שמאל, וזה נחשף בעיני כל. אני מקווה שהוא ישנה את דעתו".



על חבר הכנסת מהרשימה המשותפת עצמו, אמר ראש הממשלה כי "הדבר מחייב בדיקה מעמיקה, אם זה נכון, זוהי עבירה נגד ביטחון המדינה ואזרחיה. מי שעושה זאת, צריך להיענש בחומרה. מי שמזדהה עם אלה שרוצים להשמיד את מדינת ישראל, מקומו לא בכנסת שלנו. השר זאב אלקין החל לפעול בעניין חוק ההדחה, בוודאי תרצה להחתים את האנשים שכאן, ואני אחתום לך". 



גם סיעת ש"ס החליטה לתמוך בחוק ההדחה שמוביל השר אלקין נגד ח"כ גטאס. בסיום ישיבת סיעת ש"ס בעניין נאמר כי "ח"כ באסל גאטס חצה את כל הקווים האדומים. נבחר ציבור שמבריח מכשירים סלולריים לאסירים ביטחוניים שעלולים לשמש לתכנון והוצאתם לפועל של פיגועים, אינו יכול להיות חבר בכנסת ישראל".



דבריו של ראש הממשלה באים על רקע סקרים המראים כי לפיד הוא היחיד שיכול להתמודד מול נתניהו על ראשות הממשלה וכי מפלגות הליכוד ויש עתיד זוכות למספר מנדטים דומה.



ממפלגת יש עתיד נמסר בתגובה לדברי נתניהו: "נו באמת. אולי די כבר עם הטריק המשומש הזה. קודם קראתם לבנט שמאל ואז לליברמן שמאל, ואז לבוגי יעלון שמאל, ואז לרמטכ"ל אייזנקוט שמאל. עכשיו ללפיד שמאל? אולי די כבר עם אותו הטריק. כל פעם שראש הממשלה ושריו לא מסוגלים להתמודד עם המציאות הם פונים לאותו הטריק המטופש והעלוב הזה. ההבדל היחיד בין ההצעה שלהם לשלנו, זה שההצעה שלהם תשלח את באסל גטאס לטייל בעולם ותוציא אותו גיבור, בעוד שאנחנו מובילים מהלך שישלח אותו לכלא כמו שראוי לו.



לפיד עצמו אמר מוקדם יותר, כי פנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה להסיר את חסינותו של ח"כ גאטס מידית. "אם גטאס עשה מה שחושדים שעשה, הוא בוגד עלוב שצריך לשבת בבית סוהר, לא לטייל בשנים הקרובות בעולם ולספר שרודפים אותו פוליטית", אמר.



בפתח דבריו התייחס נתניהו לנושא פינוי עמונה. "אני רוצה לשבח את תושבי עמונה, הם קיבלו את ההחלטה הנכונה להם ולתושבי המדינה, אנחנו נפתח את ההתיישבות. אין ממשלה שתומכת יותר ודואגת יותר להתיישבות מאשר הליכוד".



ראש הממשלה הוסיף: "אני רוצה להצדיע לכוחות צה"ל והשב"כ, שחשפו מפעל נשק גדול מאוד מתחת לבית בחברון. זה סיכול חשוב מאוד, שאין לי ספק שהציל חיים רבים, והדבר הזה מוכיח פעם נוספת את העיקרון הפשוט: ישראל חייבת להיות הגורם הביטחוני ששולט בשטח ויכול להיכנס ולפעול נגד הטרור. זה קו שמנחה אותנו וימשיך להנחות אותנו".