גינוי מראש הרשימה: יו"ר 'הרשימה המשותפת', ח"כ איימן עודה, התראיין הערב (שבת) לחדשות 2 והתייחס לראשונה לפרשת הח"כ העצור באסל גטאס. "בהתחלה חשבתי שזה חלק מהחקירות שהיו לבל"ד בתקופה האחרונה בנושאים כספיים. כשהבנתי במה מדובר התקשרתי אליו מיד והוא טען שזה "לא סיפור גדול". הוא כבר הודיע גם לפני החקירה שהוא העביר פתקים אך הוא הכחיש שהוא העביר טלפונים. צריך להתמודד עם זה", סיפר.



עודה גינה את מעשיו של גטאס וסיפר כי הוא מאוד הופתע. "לא האמנתי. לא האמנתי שיעשה עבירה בצורה לא חוקית, הוא אינטיליגנט. אני חושב שהוא הסתבך קשה בגלל העבירה העקרונית שהוא ביצע שאנחנו מתנגדים לה. הוא לא עבד לפי החוק ואנו פועלים רק על פי חוק. יש אפליה בין תנאי האסירים הביטחוניים הפלסטינים לבין האסירים הביטחוניים היהודים אך צריך להיאבק בדרך דמוקרטית לתקן את העוול. גטאס עשה דבר לא נכון ולא מקובל עלינו", אמר.



"אני לא מאמין שהוא בעד טרור. אני מכיר אותו, הוא מצהיר בריש גלי מעל לכל במה שהוא נגד פגיעה באזרחים. אין ספק שיש גם פוליטיזציה בכל הסיפור הזה. צריך שתהיה חקירה הוגנת עד הסוף. בן אדם שעבר על החוק צריך להיענש. כואב לי מאוד", הוסיף.



לשאלה האם היה מצפה ממנו להתפטר מהכנסת ענה עודה כי ידבר עם בל"ד על הצעד הנכון שהם צריכים לעשות. "אציג את עמדתי מול בל"ד לפני שאני יוצא איתה לתקשורת", אמר.



ח"כ באסל גטאס מובל לחקירה. צילום: ניר קידר
ח"כ באסל גטאס מובל לחקירה. צילום: ניר קידר



כזכור, ח"כ באסל גטאס נעצר בחשד לעבירות ביטחוניות חמורות בזמן ביקור אסירים ביטחוניים בבית הסוהר. לפי טענת המשטרה, גטאס העביר טלפונים סלולריים ופתקים בין אסירים. בעקבות החקירה שנפתחה ולאחר שוועדת הכנסת החליטה על הסרת חסינותו, החליט גטאס להסיר בעצמו את חסינותו - מה שאפשר למשטרה לעצור אותו ביום חמישי.