מועצת הביטחון של האו"ם העבירה ביום שישי בלילה החלטה מקיפה כנגד פעילות ישראל ביהודה ושומרון. היום (ראשון) פורסם כי שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הורה למתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, לפסיק את הקשר עם בכירי הרשות הפלסטינית. מדובר בהפסקת התיאום בתחום האזרחי בלבד, ולא בתחום הבטחוני.



ההחלטה התקבלה אמש, כחלק מצעדי התגובה של ממשלת ישראל כלפי חלק מהמדינות והגורמים שפעלו למען ההחלטה. ממשלת נתניהו מכריזה ״מלחמה״ על העולם, בעיקר נגד החלשים. ההחלטה התקבלה במוצ"ש כחלק מצעדי התגובה של ממשלת ישראל כלפי חלק מהמדינות והגורמים שפעלו למען ההחלטה. ביטול בקור ראש ממשלת אוקראינה בישראל, החזרת שגרירי ישראל בניו זילנד וסנגל הפסקת סיוע ישראל של כמיליון דולר למיזם מים משותף עם איטליה בסנגל, וכמו כן הפסקת תשלום 30 מיליון ש"ח.



ודגש כי ליברמן לא הורה על הפסקת התאום הבטחוני עם הרשות. מי שישמח על ביטול ביקור ראש ממשלת אוקראינה, שהוא אגב, יהודי, הוא פוטין שממנו חוששת ממשלת נתניהו ולא מבקרת אותו על כך שתמך בהחלטת האו"ם. נתניהו הגיב להחלטת מועצת הביטחון ואמר: "אני רוצה להרגיע את אזרחי ישראל, ההחלטה שהתקבלה באו"ם מעוותת ומבישה, אך נתגבר עליה". נתניהו תקף את נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שבחר בצעד חריג לא להטיל על ההחלטה וטו, ואמר כי "זהו מחטף אנטי ישראלי מביש".



לדבריו, אין אבסורד גדול יותר מההחלטה שהתקבלה. ההחלטה הזו אומרת כי הכותל המערבי הוא שטח כבוש - גם זה הזוי. "יש כאן ניסיון שלא יצלח - לכפות דברים על ישראל בהסכם הקבע", אמר. ראש הממשלה הכריז בדבריו: "אנחנו נשנה את ההחלטה, לא ניתן לאיש לפגוע במדינת ישראל. היא תבוטל לא על ידי נסיגות שלנו אלא על ידי עמידה איתנה שלנו ושל בני בריתנו. זה לא יימשך". נתניהו אמר עוד כי הוא החליט לבטל את התקציב הישראלי לגופי האו"ם.