שר החינוך נפתלי בנט מוביל בימים אלה הצעת חוק במטרה לאסור על גופים שפועלים נגד צה"ל להיכנס לבתי ספר. "מערכת החינוך משקיעה רבות בקידום ערכים כגון תרומה למדינה ואף גוף שפוגע במדינה בארץ או בחו"ל לא ישחית זאת", אמר בנט היום (שלישי). שר החינוך הדגיש כי "בשבועות הקרובים נפעל יחד עם כל שותפינו לממשלה ולכנסת ונעביר את החוק החשוב הזה".



הצעת החוק הוגשה על ידי חברי הכנסת שולי מועלם ובצלאל סמוטריץ' נגד ארגונים שפועלים בארץ ובעולם נגד חיילי צה"ל. בבית היהודי מבהירים כי בקרב סיעות האופוזיציה והקואליציה ישנה תמיכה נרחבת בהצעת החוק, ולהערכת המגישים תעבור בוועדת השרים לחקיקה בשבועיים הקרובים.



"הצעת החוק מבקשת להקנות לשר החינוך כראש המערכת וכזה הנושא באחריות על תלמידי ישראל את הסמכות לאסור על אישים או ארגונים שאינם חלק ממערכת החינוך לקיים פעילות בתוך המוסד חינוכי כאשר אופי הפעילות הוא כזה החותר תחת מטרות החינוך, או כזה הפועל לפגוע בחיילי צה"ל שהם קונצנזוס בחברה הישראלית", כך נכתב בהצעת החוק.



מפגין נגד שוברים שתיקה. צילום: תומר ניוברג, פלאש 90)
מפגין נגד שוברים שתיקה. צילום: תומר ניוברג, פלאש 90)



"התקפות שקריות"



בין החותמים על החוק: ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד), ח"כ מירב בן ארי (כולנו), ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), ח"כ יואב קיש (ליכוד) ונוספים. ההצעה זוכה גם לתמיכת יו"ר ועדת החינוך בכנסת ח"כ יעקב מרגי (ש"ס).



חבר הכנסת לפיד הביע את תמיכתו בהצעת החוק: "אסור שלמערכת החינוך של מדינת ישראל יכנסו ארגונים המכפישים את קציני וחיילי צה"ל, קוראים להם פושעים ומעודדים סרבנות. חשבו מה קורה לתלמיד ששומע את הסיפורים האלה רגע לפני גיוסו לצה"ל. מה זה עושה למוטיבציה שלו, ולנכונות שלו לתרום.



ארגונים כאלו פוגעים בחיילים, מסכנים אותם בהעמדה לדין וגורמים לפגיעה במדינת ישראל בקהילה הבינלאומית על ידי הפצת שקרים בוטים. אותם ארגונים מנסים עכשיו להפיץ את משנתם השקרית גם בקרב הילדים שלנו. בהגנה על צה"ל וחייליו ועל ערכי המדינה אין אופוזיציה וקואליציה. חייבים לעצור את זה".



ח"כ קיש הוסיף כי "דלתות מערכת החינוך פתוחות לכל הדעות, המינים והגזעים. יחד עם זאת, חייבים אנו לסגור את הדלת בפני גורמים המסיתים כלפי צה"ל וזורעים שנאה המכוונת אל טובי בנינו. שנאה שמובילה להתקפות שקריות על חיילי צה"ל בזירה הבינלאומית".



"סתימת פיות בנוסח מקארתי"



יו"ר מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון יצאה נגד הצעת החוק: "בנט רוצה להפוך את מערכת החינוך למסוגרת ופרנואידית, ולחנך כאן דור צייתני ועיוור למציאות המורכבת בשטחים. בביקורת על בנט הוסיפה גלאון: "מי שפוגע בצה"ל הם בנט וחבריו המתנחלים שעושים כאן סתימת פיות בנוסח מקארתי".



ארגון שוברים שתיקה מסר בתגובה כי "בנט יכול להמשיך בניסיונות שלו להפוך את מערכת החינוך למערכת החינוך לכיבוש ולרסק כל ערך דמוקרטי על מזבח מפעל ההתנחלויות - זה נכשל בעבר וזה ייכשל גם הפעם. מי שפוגעים בחיילי צה"ל הם מי שהפכו את צה"ל מצבא הגנה לישראל לצבא הגנה על מאחזים לא חוקיים. על אפו וחמתו של בנט ו'האח' לפיד - אנחנו נמשיך להילחם בכיבוש של בנט וסמוטריץ' בכל מקום, גם במערכת החינוך".