שרת התרבות והספורט, מירי רגב השתתפה היום (שלישי) בטקס פתיחת אירועי שנת היובל לחירות ירושלים, והתייחסה להחלטת האו"ם 2334, שקבעה כי הבנייה בהתנחלויות אינה חוקית ולאי הטלת הווטו האמריקאי בהוראת נשיא ארצות הברית היוצא ברק אובמה. רגב האשימה את אובמה כי פעל ממניעים אישיים ומעולם לא תמך בישראל ובראש הממשלה בנימין נתניהו.



"מיסטר פרזידנט ברק אובמה, אני עומדת כאן, היום, בדרך בה הלכו אבות אבותיי, לפני 2,000 שנה. שום החלטה בשום פורום בין לאומי, לא חזקה כמו האבנים האיתנות של הרחוב הזה", אמרה השרה והוסיפה: "אין עוד עם אחד בעולם שיש לו כזה קשר, וכזו זיקה לארצו. לא לסנגלים, לא לניו-זילנדים, לא לאוקראינים ולא למלזים".



היסטוריה? הנשיא היוצא ברק אובמה, צילום: רויטרס
היסטוריה? הנשיא היוצא ברק אובמה, צילום: רויטרס




"החליטו - אתן איתנו או נגדנו?"


רגב הוסיפה וביקרה את אובמה בראיון שהעניקה לערוץ 2, בו טענה כי "אובמה ניצל את חלון ההזדמנויות באופן ציני כדי לפעול ממניעים אישיים ממניעים אישיים, הוא מעולם לא תמך בישראל ובממשלה ובנתניהו, אבל מי זה אובמה?, אובמה הוא היסטוריה. יש לנו את טראמפ, יש לנו ראש ממשלה מצוין שמתמודד עם אתגרים אדירים כדי לשמור את ביטחוננו, ויש לנו את הקדוש ברוך הוא". 



בנוסף לכך התייחסה השרה לטענות שמופנות נגד נתניהו כי תגובות הממשלה להצבעה באו"םמוגזמות ופוגעות בישראל, טענות אותן ביטלה. "אין הגזמה. להיפך, התגובות הן מאוחרות מדי. צריך לזכור שמוסדות האו"ם מעולם לא אהדו את ישראל, אבל הם יכולים להמשיך לדבר ואנחנו נעשה את מה שאנחנו יודעים לעשות, לפעול ולבנות". רגב הוסיפה כי לא ייתכן שמדינות שרוצות קשר עם ישראל יצביעו נגדה באו"ם, וקראה להן להחליט: "האם אתן איתנו או נגדנו?".



בנוסף לשרה רגב, גם שר המדע, הטכנולונולוגיה והחלל ביקר את ההחלטה, וטען כי היא מביישת את אובמה ואת ממשלו. "האו״ם איבד כבר מזמן את הרלוונטיות שלו כגוף מאוזן. הצער האמיתי הוא על התנהגות ממשל אובמה. ההתנהגות של הנשיא היוצא מביישת אותו, יותר מאשר פוגעת בישראל. ככה לא מתנהגים בעלי ברית", אמר השר באירוע הדלקת נרות בתל אביב.



מועצת הביטחון מאשרת את הצעה 2334. צילום: AFP
מועצת הביטחון מאשרת את הצעה 2334. צילום: AFP