על רקע כרזות שמבקרות את נתניהו, התכנסה הבוקר (רביעי) סיעת המחנה הציוני לדיון מדיני מיוחד בעקבות "המפולת המדינית" של ישראל במועצת הביטחון של האו"ם. יו"ר הסיעה מרב מיכאלי פתחה את הישיבה ואמרה: "בליל שבת התקבלה במועצת הביטחון החלטה מאוד קשה ובעייתית למדינת ישראל. אמנם ההחלטה היא לא נגד מדינת ישראל, אבל נגד המדיניות וההתנהלות של ממשלת ישראל. זאת החלטה שמצרה את צעדיה של ישראל, מאוד קשה ובעייתית ואנו כאן לדבר על ההשלכות שלה ואיך ומה צריך לעשות כדי שהמצב לא יעשה קשה יותר".



"אנו מואשמים על ידי גורמים בקואליציה. זה לא מפתיע כשראש הממשלה משווה את האופוזיציה לחמאס שיש מי שמאשים אותנו בשמחה לאיד. אין פה שום שמחה ושום צהלה. יש פה דאגה עמוקה מההחלטה ומהשלכות שלה אך לא פחותה מהתנהלות ראש הממשלה וממשלת ישראל שהביאו להחלטה הזאת ועל התנהלות ראש הממשלה בעקבותיה. נתניהו מפעיל BDS. עצמי. מגרש מרחיק מעניש כל מי שכן היה בצד שלנו. אפילו ידידתנו הגדולה ארצות הברית נמנעה. זה גורם למצב שבו גם אם הם חברים שלנו במקומות אחרים הוא מנסה לנכר אותם לגרש אותם ולהחמיר את מצבנו בעולם".





לאחריה דיבר יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג ואמר כי "זוהי שעת חירום מדינית לישראל. אנו מדברים על ממשלת חיסול שפועלת כמו חיידק טורף והורסת כל מה שזז. מי שלא מדקלם את משנתו של נתניהו ולא קורה לו שיר הלל כל בוקר הוא בגדר בוגד ולא פחות מזה. אליה הצטרפו השבוע מדינות חשובות כמו ארצות הברית ולצידה גרמניה, צרפת, רוסיה, סין ומדינות נוספות מכל רחבי תבל. זו לא גאווה לאומית. זה טירוף לאומי. ההחלטה הזאת היתה רגע עצוב וקשה מאוד לישראל כשמדינתנו ועמנו מותקפים במיוחד בנושאים כל כך רגישים. אנו נלחמים למען ירושלים וגושי ההתיישבות הגדולים כדי להבטיח את ירושלים ומרכז הארץ ולהבטיח הסדר קבע יציב וחזק. אנו נאבקים בכל דרך למען מפקדי צהל וחייליו כדי להגן על אזרחי ישראל. ההחלטה הזו מוחקת דור שלם של הישגים מדיניים שנצברו אחד לאחד".



הרצוג המשיך והוסיף כי "ההחלטה היא קריסה של מדיניות החוץ של ישראל, שניתן היה למנוע את הבאתה לעולם, אלא שארגוני ה-BDS יכולים לנוח. נתניהו עושה עבורם את העבודה. מי שמתייחס לנשיא הנכנס כאילו הוא בובה שלו וליוצא כאילו 'מיהו בכלל?' משלם מחירים מדיניים בהמשך הדרך ותורם למהלכי החרם נגד ישראל. נהגנו בשבוע האחרון באיפוק ובאחריות אך בכל זאת אני מזהיר את נתניהו - אתה מפקיר את ישראל. מפקיר אותנו אתה שיכור כוח שמאבד כל קשר עם המציאות. נכשלת בגדול. שים את המפתחות ולך הביתה", אמר הרצוג.


"הצונאמי המדיני נובע מחוק ההסדרה"

גם חברת הכנסת ושרת החוץ לשעבר ציפי לבני תקפה בדיון את נתניהו וטענה כי ממשלתו פוגעת בהישגיה במשא והמתן שקיימה מול האמריקאים, בה היא הבטיחה את תמיכתם בגושי ההתיישבות ובירושלים. "ברור שהצונאמי המדיני הזה נובע מחוק ההסדרה והתקפלות נתניהו בפני קומץ מתיישבי עמונה, שקיפלו אותו כי נתניהו דאג לצרכיו הפוליטיים ואת המחיר משלמת מדינת ישראל כולה. נתניהו ידע שחוק ההסדרה וההתקפלות בפני עמונה תוביל למועצת הביטחון והוא ידע ואמר בקבינט שאותה החלטה תוביל אותנו את חיילי ומפקדי צהל לבית הדין בהאג. כל מי שמדבר בשם הדאגה לצה"ל וחייליו את הנזק הגדול ביותר לחיילי צה"ל ומפקדיו גרמה ממשלת ישראל בהתקפלותה לקומץ מתנחלים על גבעה|.

"מה עושים עכשיו? העולם כולו מתנגד למדיניות ההתנחלות ולהתנחלויות מבודדות של ממשלת ישראל הנוכחית. יש אנטישמיות בעולם אבל לא כל העולם אנטישמי. התפישה שהכל משפט דרייפוס זה ניסיון של ממשלת ישראל למכור שהעולם נגנו ואין ממה לעשות. יש מה לעשות וצריך לתקן. אפשר לגייס את העולם לטובתנו לשמירה ל גושי ההתיישבות וירושלים, נגד זכות השיבה, זכות ההגנה העצמית. חופש הפעולה של צה"ל ובעקרון שהמדינה הפלסטינית העתידית תהיה מפורזת. כל זה יקרה רק אם אנו נאמר את מה שאנו מאמינים בו בהפרדות מהפלסטינים על בסיס העיקרון של שתי מדינות לאום".