שר הביטחון לשעבר, משה בוגי יעלון, הגיע הערב (רביעי) לצומת עידן שבערבה על מנת לשוחח עם 1,000 תלמידי כיתה י"ב במסגרת סדרת הרצאות של אישים משפיעים במסע "שירות משמעותי בצה"ל ובחברה הישראלית" שמקיימת התנועה הקיבוצית מדי שנה. בין היתר, התייחס יעלון לפרשת אלאור אזריה, לחוק ההסדרה ולפינוי מאחז עמונה. 



במסגרת המפגש נשאל יעלון בנושא אזריה וענה: "הפוליטיקאים זיהו את הפרשה כהזדמנות. הכריזו פתאום שהחייל גיבור והתחילו להפיץ כל מיני שמועות. בהתחלה נגד ראש הממשלה, נגדי ונגד הרמטכ"ל. אח"כ. לצערי. רה"מ עבר צד והחליט לחבק את המשפחה והחייל. זהו עניינו, לא ענייני. אני החלטתי לתת גב למפקדים ונותרתי לבד במלחמה זו. לכל הדרג הפיקודי היה ברור שזה מעשה שלא ייעשה. המפקדים הם שצריכים לקבוע את נהלי פתיחת באש ולא פוליטיקאים כמו חזן וליברמן".



לדבריו, "צה"ל הוא צבא שאם יאבד את הערכים הבסיסיים שלו ואת התוקף המוסרי - בסוף הוא עלול להיראות כמו דאעש. על זה צריך להגן מכל דבר אחר. צריך לדעת לנצח במלחמות אבל גם להישאר בני אדם. זה מה שאני מאמין, הפוליטיקה לצערי מושכת את זה לכיוון אחר"..



בנושא פינוי עמונה וחוק ההסדרה אמר יעלון, שהתפטר מהממשלה ומהכנסת בחודש מאי לאחר עימות בינו לבין ראש הממשלה נתניהו, כי "אף ממשלה לא אישרה אותה (התנחלות עמונה). היה ברור לחלוטין שהמתנחלים צריכים להתפנות משם. במקום שראש הממשלה והשרים יגידו בצורה ברורה שאין ברירה וימצאו להם תחליף, הם התחילו לשחק משחקים. משם זה נזרק לבג"ץ וגם אותו תקפו".



 "הכי חמור זה שהולכים לחוקק חוק שהוא בלתי חוקתי", הוסיף יעלון. "חוק ההסדרה הוא התנהלות מדינית חסרת אחריות. חלק מלקבל אחריות זה לקבל החלטות לא נעימות מול קהל הבוחרים שלך. הרוח הרעה הזו היא שהביאה עלינו את החלטת מועצת הביטחון לצערי".