יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין הנחה הבוקר (שישי) את קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, להציב אבטחה לחה"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) זאת לאחר הסלמה באיומים כלפיו ברשתות החברתיות, שנראה כי החלו בעקבות הציוץ שלו בו הצהיר כי הוא מתנגד לחנינה לאלאור אזריה. האיומים יועברו למשטרה להמשך בדיקה וחקירה ומאוחר יותר יקיים קצין הכנסת הערכת מצב בנושא. אדלשטיין חזר וקרא הבוקר לכל נבחרי הציבור ומובילי הדעה להתייצב באופן חד משמעי מול ההסתה נגד ח״כים, אנשי הצבא ואנשי מערכת המשפט.





מרגלית פירסם את הציוץ לפני יומיים לאחר הרשעתו של אזריה וקריאות של פוליטיקאים בהם גם חברת מפלגתו שלי יחימוביץ' להעניק חנינה לאזריה. בציוץ כתב "אני נגד חנינה לאזריה. הנה, ככה, פשוט". מאז פרסום דעתו מתחולל מחול שדים בעמוד הטוויטר שלו והוא מקבל תגובות קשות כמו "מקווה שערבי יאנוס את הילדים שלך", "התנהגות של יהודונאצי". חלק מהמגיבים לא הסתפקו בכינויי גנאי ואיחלו לו מוות: "מקווה שמחבל לא יהרג לידך אלא יצליח להתפוצץ ושהתוצאות יהיו קשות לך בלבד" וגם איימו על בני משפחתו "שיחברו אותך לכסא חשמלי ושאת הילדים שלך יחסלו". 





אראל מרגלית מסר בהודעה לתקשורת בתגובה לאיומים הרבים: ״אני לא מתכוון להסתיר את דעותיי, ואמשיך לדבר בצורה ברורה נגד מדיניות הממשלה. גם אם לא ימצאו חן בעיני מישהו. ידעתי שאשלם מחירים כשהגשתי את הבגצ לחקירת נתניהו וכשיצאתי נגד חנינה לאלאור עזריה. אבל האחריות על ההסתה רובצת על כתפי ראש הממשלה, שבמקום לגנות קריאות לרצח רמטכ"ל הוציא הודעה נגד החלטת בית הדין לאחר פסק הדין. אם לא נתעורר, מישהו ישלם בחייו על דעותיו״.



"מתקפה בוטה"


פרשת אזריה סביבה קמה סערה ציבורית מרגע פירסמה הגיעה לתסיסה ברגע השיא שלה, עת הורשע החייל היורה בבית הדין הצבאי ביום רביעי. מחוץ לבסיס הקריה פרצו עימותים בין תומכיו של החייל היורה לבין המשטרה שניסתה לפזר את הקהל שצעק בין היתר "גדי גדי תזהר רבין מחפש חבר". המפגינים גם ניסו לתקוף עיתונאים, ביניהם כתבי ערוץ 2 דני קושמרו ואוהד חמו.



התגובות המתלהמות הופנו גם נגד השופטים במשפט, והיו עוצמתיות עד כדי כך  שנשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, גינתה את ההתבטאויות בהודעה לתקשורת. "אנו מגנים בכל לשון מתקפה בוטה כמו זו שאנו עדים לה כעת". לדברי נאור ביקורת עניינית על פסקי דין היא לגיטימית, אך אין זה המצב המדובר. "השתלחות המתרחשת בימים אלה חצתה את גבולות השיח הלגיטימי והיא מהווה סכנה לשלטון החוק ולדמוקרטיה".



עוד הובהר בהודעה כי "נשיאת בית המשפט העליון וחבר שופטיו אינם יכולים לעמוד מנגד, לנוכח המתקפות חסרות הרסן ולנוכח האיומים המופנים כלפי שופטי בית הדין הצבאי. מערכת בתי הדין הצבאיים היא מערכת שיפוטית עצמאית, והדרך הלגיטימית להשיג על הכרעותיה קבועה בחוק".