"לא חרצתי את גורלו של אזריה. זו עלילת דם" כך אמר הערב (שבת) שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון בראיון לחדשות "סוף השבוע". יעלון דחה את הטענות לפיהן דברים שהשמיע עם תחילתה פרשה במליאת הכנסת, בהם כינה את אזריה "חייל שסרח" השפיעו על תוצאות המשפט. "התערבתי רק כשראיתי את החייל עם אזיקים. זו הפעם היחידה שדיברתי עם הפצ"ר מאז ועד היום וכך גם הרמטכ"ל", אמר יעלון.

לדברי יעלון, "בתשעת החודשים האחרונים יש שטיפת מוח מרובת שקרים יזומה על ידי פוליטיקאים, שמנסים להאשים את  הרמטכ"ל ואותי כאילו חרצנו את דינו של אזריה".
"שום דבר לא יכול להשפיע על פסק הדין. בסוף זה דיני ראיות", אמר והציע לבדוק מי מיקם את ח"כ לשעבר שרון גל בבית משפחת אזריה כבר בימים הראשונים לחקירה," ומי שכנע את המשפחה לוותר על שרותיו של סניגור, אל"מ במיל, שהוצע על ידי צה"ל, ובמקומו הביאו את עורכי הדין שכתב האישום יצא נגד התנהלותם".

"ליברמן? לא סומך על אנשים כאלו" 

לדבריו, "סניגור צבאי היה אומר לחייל: 'אין לך סיכוי. הפללת אתת עצמך. לא יורים במחבל מנוטרל, אין דבר כזה בצה"ל. אין מנוס, תגיד שטעית ותפנה לאלוף הפיקוד בבקשת מחילה".

יעלון ביקש להעביר מסר למשפחת החייל אזריה: "עשו עליכם סיבוב פוליטי ונותנים לכם עצות אחיתופל. אל תלכו לערעור, חבל, זה עולה בבריאותכם.  אלאור צריך לומר טעיתי ולהביע חרטה ואני משוכנע שיתחשבו בבקשתו. זה יקצר את הסבל. הוא יכול להביע חרטה ולפנות לאלוף פיקודו המרכז, לא לנשיא, ואני בטוח שהוא יתחשב בזה".
על תפקודו של שר הביטחון אביגדור ליברמן שהחליף אותו בתפקיד אמר יעלון: "אצלו מילה זו מילה. יום אחד מילה כזאת, יום אחד מילה אחרת. אני לא סומך על אנשים כאלה". הוא מתח ביקורת על גורמים פוליטיים המבקשים לדבריו לעשות הון פוליטי מהפרשה. "אומרים שמקבלים את הכרעת הדין ומיד קוראים לחנינה".
על חקירת נתניהו אמר: "הגיע הזמן שלמדינת ישראל יהיה ראש ממשלה שאין צורך לחקור  אותו". יעלון סרב לפרט מהן תוכניותיו הפוליטיות והאם יסכים להיות מספר 2 של לפיד, ורק אמר כי הוא לא הולך לעשות לביתו.