יממה לאחר הפיגוע הקטלני בארמון הנציב בירושלים בו נרצחו ארבעה חיילי צה"ל, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן ביקרו הגיעו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים וביקרו את הפצועים המאושפזים במקום. "באתי הנה עם שר הבריאות ועם מנהלי בית החולים הדסה לבקר את הפצועים שלנו, את דנה, את עידן ואת לירון", סיפר הבוקר (שני) נתניהו. "הפצועים יעל ובר נמצאים בטיפולים בשערי צדק ולא רציתי להפריע להם". ראש הממשלה שיבח את פעילות החיילים בשטח ואמר: "הקצינה והחיילים פעלו מהר ועל ידי כך סיכלו אסון גדול יותר".

"פגשתי את הפצועים שלנו, דיברתי איתם ועם המשפחות שלהם. אנחנו מברכים על הטיפול שהם מקבלים על נתיב ההחלמה שמסתמן. זה מחמם לנו את הלב, בצד הלב שנקרע היום אל מול ההלוויות הבאמת מטלטלות של חיילים, חייל וחיילות שלנו, שנגדעו באיבם", הוסיף ראש הממשלה.

"רוצים לחזור לשרת"

"ראיתי עכשיו את הפצוע ושתי הפצועות שלנו, זה פשוט לא יאומן, הם אמרו לי דבר אחד - 'ראש הממשלה, אנחנו רוצים לחזור לקורס, אנחנו רוצים לחזור לשירות, אנחנו רוצים להמשיך במשימה שלנו כחיילי צבא הגנה לישראל'. זה הסוד האמיתי של המדינה שלנו ובגלל זה אנחנו ננצח, בגלל זה ניצחנו עד היום", ציין נתניהו. בהמשך ביקש להודות נתניהו לרופאים ולצוותים הרפואיים ואמר: "הם כמובן עושים את המלאכה מסביב לשעון - כל הכבוד".

ליצמן ונתניהו מבקרים את החייל עידן לוי. צילום: לע"מ
"התערבות מהירה של חיילים ואזרחים"

על הפיגוע אמר ראש הממשלה: "אני חושב שהדבר החשוב ביותר להבין הוא שאנחנו תחת מתקפה מסוג חדש, מתקפה של מפגע בודד שמקבל השראה והוא מחליט בן רגע לעשות מעשה - במקרה הזה, מעשה של דריסה. אנחנו נערכים אל מול התופעה הזאת בשלוש דרכים ועוד אחת - הדרך הראשונה זה להרחיב את התשתית הפיזית המונעת. אם זה בעמודים, בטונדות במפרציות, בטרמפיאדות, גם ביהודה ושומרון וגם בירושלים. הדבר הזה כבר הציל חיים ואתמול ניתנה ההנחיה להרחיב את זה עוד יותר בירושלים וייתכן גם במקומות אחרים. הדבר השני הוא תשתית מודיעינית מונעת - איך אתה יכול לדעת אם האיש הזה יעשה את זה, איך נדע לאתר אותם מראש? וכאן גופי הביטחון עובדים על זה במרץ שנה שלמה. הדבר השלישי הוא כמובן ההתערבות המהירה של חיילים ואזרחים, ראינו את זה אתמול עם המאבטח, הקצינה והחיילים שפעלו מהר ועל ידי כך סיכלו אסון גדול יותר".

אורבך ז"ל הובא למנוחות: "אהב את התורה, הצבא והמדינה"

בתוך כך, ברחבי הארץ יתקיימו היום טקסי הלוויות של ארבעת החיילים שנרצחו אמש בדריסה: סגן יעל יקותיאל (20) מגבעתיים, סגן שיר חג'אג' (22) ממעלה אדומים, סג"ם שירה צור (20) מחיפה וסג"ן ארז אורבך (20) מאלון שבות. הלווייתו של אורבך ז"ל התקיימה בשעה 11:00 בבית העלמין בכפר עציון. אלפי בני אדם הגיעו ללוות את אורבך, שהיה האח הבכור מבין שישה אחים, בדרכו האחרונה. אורבך ז"ל, תושב אלון שבות, יישוב שספג לא מעט שכול ואבל בשנים האחרונות מפיגועי טרור, שפגעו בבני היישוב. ארז היה אמור לקבל פטור מצה"ל בעקבות מצב בריאותו, אך בסופו של דבר, לאחר שנאבק במסגרות שפסלו אותו. סבתו, הוריו וחבריו, ספדו לו במהלך ההלוויה, ולבקשת המשפחה, ההלוויה עצמה לא סוקרה.

משה אורבך, סבו של ארז אורבך הי"ד שנרצח בפיגוע הדריסה סמוך לטיילת ארמון הנציב, סיפר הבוקר בראיון לגלי צה"ל על נכדו: "ארז נולד וגדל באלון שבות שבגוש עציון. הוא אהב דעת. בישיבה התיכונית נווה שמואל שבאפרת הוא היה תלמיד מצטיין, ובסיום התיכון הוא הלך לישיבת ההסדר במעלות. הוא אהב את לימוד התורה ואת הישיבה, וחזר אליה לשבתות בכל הזדמנות שהייתה לו, גם במהלך השנה שהיה בצבא. רוח הישיבה הייתה איתו בכל מקום שאליו הלך, והערכים שהוא ספג בבית, ובישיבות בהן למד, הובילו את דרכו לצה"ל".

ארז אורבך ז"ל. צילום:באדיבות המשפחה


בשעה 14:00 תתקיים הלווייתה של סג"ם צור בשעה 14:00 בחיפה והלווייתה של סגן חג'אג בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. חג'אג הייתה תלמידה מצטיינת בבית הספר דקל וילנאי במעלה אדומים, ושירתה כקב"רית בחיל המודיעין. היא הניחה הורים וארבע אחיות. הלווייתה של יקותיאל, בוגרת תיכון קלעי שבשכונת בורוכוב בגבעתיים שסיימה את קורס הקצינות והייתה מדריכה, תתקיים היום בשעה 15:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בקריית שאול. 
 

ארבעת הנרצחים בפיגוע בירושלים