במפלגת העבודה גוברת התכונה הפנימית. לאחר שח"כ עמיר פרץ הודיע לאחרונה כי יתמודד על ראשות המפלגה, בפריימריז הצפויים בחודש יולי הקרוב, הודיע הבוקר (רביעי) ח"כ איציק שמולי כי הוא תומך במועמדותו של פרץ. "רבים בתנועה יכולים וצריכים להיות שותפים להנהגת המדינה, אבל כשאני צריך לבחור היכן להפקיד את התקווה והאמונה שלי לשינוי פני הדברים התשובה היא מאוד ברורה - אלטרנטיבה נחושה ומסתערת בראשות פרץ".



"פרץ הוא אדם של ערכים שמנהל מאבק אידאולוגי מתמיד. הוא סידר לישראל כיפת ברזל לא רק ביטחונית, אלא גם חברתית והוא אחד מהיחידים שיכולים לשאת בגאון את שני הדגלים הללו יחד. הוא מנהיג מאחד ולא מפלג והוא יחזיר למפלגה רבים מהקהלים שאבדו לה במרוצת השנים", הוסיף שמולי.



לאחר שהכריז על תמיכתו אמר שמולי כי זהו "הצעד הראשון להחלפת שלטונו של בנימין נתניהו" וקרא לשאר חבריו במפלגה להצטרף אליו: "כל מי שהמדינה הזאת חשובה לו - עשו מאמץ במשימה החשובה הזאת". 



"להחזיר מחדש את האמון במפלגה"



לשאלת מעריב אונליין, האם ההודעה היא הבעת אי אמון ביו"ר המחנה הציוני הנוכחי יצחק הרצוג, ענה שמולי: "אני מתכוונת להבעת אי אמון בממשלה ובמי שעומד בראשה. אני מכבד מאוד את יו"ר המפלגה שלי וחושב שהוא אדם ראוי שהביא הישג מכובד בבחירות האחרונות. בנסיבות אחרות הוא היה יכול להיות ראש ממשלה מצוין. לא אגיד מילים רעות שיפגעו במאמץ העיקרי של המחנה שלי - זה ברור שבעת הזאת יש משבר אמון כלפי המפלגה ופרץ יכול לעזור לנו להחזיר מחדש את האמון הזה מול קהלים רבים". 



"לא אגיד מילים רעות על הרצוג". ארכיון: אבשלום ששוני



עד כה היה ח"כ פרץ היחידי שהודיע רשמית על התמודדות, למרות שח"כ אראל מרגלית הקים לפני מספר חודשים מטה וכבר פועל בשטח לקראת התמודדות אפשרית. גם ח"כ עמר בר-לב הקים מטה ועורך סדרה של מפגשים ברחבי הארץ וצפוי להודיע בקרוב כי יתמודד על הנהגת המפלגה.
כמו כן, ח"כ שלי יחימוביץ מתלבטת בין התמודדות על ראשות המפלגה לבין התמודדות על ראשות ההסתדרות מול היו"ר המכהן אבי ניסנקורן. הבחירות להנהגת ההסתדרות יתקיימו במאי הקרוב.
לפני כשבועיים הצטרף למפלגה השר לשעבר אבי גבאי שאמר כי אינו שולל את האפשרות שיתמודד בעתיד על ראשות המפלגה. ובתוך, כך גובר המתח הפנימי במפלגת העבודה לקראת ההתמודדות ביום חמישי בשבוע הבא על תפקיד מזכ"ל המפלגה במקומו של ח"כ חיליק בר. על המשרה הרמה המקנה שיריון במקום השביעי ברשימת המחנה הציוני לכנסת מתמודדים חברת הכנסת מיכל בירן, לשעבר ראש המטה של שלי יחימוביץ יאיר יאיא פינק , פעיל המפלגה ממודיעין ולשעבר ראש המשמרת הצעירה של המפלגה ערן חרמוני, הפעיל מבית שמש אייבי בנימין וריצ'ארד פרס ועורך הדין יובל מור מוסלי מחיפה.
במעומדותה של ח"כ בירן תומכים יו"ר הסיעה מרב מיכאלי, ח"כ בר לב וח"כ מנו טרכטנברג. חרמוני זוכה לתמיכה של ח"כ איתן כבל, עמיר פרץ, יו"ר הקק"ל דני עטר, ח"כ חיליק בר וח"כ איתן ברושי והוא נהנה גם מתמיכה לא מוצהרת של יו"ר המפלגה יצחק הרצוג ואנשיו בשטח. יאיא פינק נתמך על ידי ח"כ יחימוביץ ונחשב לאחד המועמדים המובילים. כדי לנצח בסיבוב ראשון יש צורך ב-40 אחוז מהקולות ולא יתקיים סיבוב שני.