חוק "שוברים שתיקה" אושר היום (רביעי) בקריאה טרומית בתום דיון סוער ברוב של 51 בעד מול 17 מתנגדים. במהלך הדיון הסוער במליאה אמר שר החינוך נפתלי בנט כי "שוברים שתיקה מבקשים לא רק להרעיל את העולם נגדנו בשנאה לישראל אלא גם להרעיל את הילדים שלנו, את הנוער. הם רוצים להכנס לבתי הספר ולהרעיל אותם עם השקרים הדוחים האלה. מי שמרעיל את הנוער ופוגע בצה"ל בעולם מאבד את כרטיס הכניסה למפגש עם תלמידי ישראל".



יאיר לפיד, יושב ראש מפלגת יש עתיד, שתומך ב"חוק שוברים שתיקה" תקף במליאה את חברי מרצ ואמר: "בשבילכם ישראל תמיד אשמה, אתם יודעים שאין צבא יותר מוסרי מצה"ל, אבל אתכם זה לא מעניין. משאית דורסת צוערים בירושלים ואצלכם ישראל תמיד אשמה". בתגובה, קראה לו יושבת ראש מרצ, זהבה גלאון: "אנחנו פטריוטים לא פחות ממך. אצלך זה פופוליזם זול. אתה משקר במצח נחושה". בעקבות חילוקי הדעות, היא הורחקה מהאולם.



בנוסף לה, גם חברי הכנסת מסיעתה אילן גילאון, תמר זנדברג ומיכל רוזין ממרצ הורחקו מהדיון לאחר שקראו קריאות ביניים לעבר שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי). הוא אמר להם: "אתם לא תסתמו לי את הפה, ולא תשתיקו אותנו. אני אהיה פה ללוחמי צה"ל".



יש לציין כי החוק הוגש על ידי חברי הכנסת שולי מועלם רפאלי ובצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי, ומקודם על ידי נפתלי בנט, יו"ר המפלגה. החוק המכונה "שוברים שתיקה", משום שעלה לאחר שיצאה הנחיה של משרד החינוך שלא לאפשר לארגון להופיע בפני תלמידים בבתי הספר. בין החתומים על החוק: ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד), ח"כ מירב בן ארי (כולנו), ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), ח"כ יואב קיש (ליכוד) ונוספים.



בדברי ההסבר לחוק נכתב כי "הצעת החוק מבקשת להקנות לשר החינוך כראש המערכת וכזה הנושא באחריות על תלמידי ישראל את הסמכות לאסור על אישים או ארגונים שאינם חלק ממערכת החינוך לקיים פעילות בתוך המוסד חינוכי כאשר אופי הפעילות הוא כזה החותר תחת מטרות החינוך, או כזה הפועל לפגוע בחיילי צה"ל שהם קונצנזוס בחברה הישראלית״.