שר התיירות יריב לוין תושאל בראשית השבוע במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה להב 433 שבלוד, כחלק מפרשה 2000 הנוגעת לקשר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס. על פי הידוע, ביררו החוקרים עם השר לוין האם נעשו אליו פניות כמי שנחשב כמקורב לראש הממשלה ע"י נתניהו לשיתוף פעולה לכאורה לאישור "חוק ישראל היום". עוד ידוע כי דמויות נוספות צפויות להיחקר בימים הקרובים. 



מוקדם יותר במהלך היום התייחס לראשונה שר האוצר משה כחלון לפרשה ואמר במהלך כנס בחיפה כי בעת שכיהן כשר תקשורת הוא לא קיים שיחה עם מוזס: "אני בזמנו יזמתי רפורמה וחשבתי שצריכה להיות הפרדה בין המדינה לתקשורת, מעולם לא היה דבר כזה".



גם יו"ר סיעת יש עתיד עפר שלח, שנכח בכנס, התייחס לחשדות נגד נתניהו ואמר: "לכאורה יש כאן ראש ממשלה שמתייחס לעיתונים כאל משהו שמספסרים בו כדי להבטיח שלטון, ומו"ל של העיתון הגדול בישראל שמוכן לסחור בעמדות של עיתונו למען שרידותו". עוד הוסיף שלח כי על היועץ המשפטי לממשלה להתחייב לפרסם את תמלילי השיחות לאחר ההחלטה בנוגע לכתב האישום. "אחרת, יש סכנה לאמונה של הציבור בשלטון ובתקשורת".



ארנון מוזס. צילום ארכיון: רוני שוצר, פלאש 90



אמש נחשף בחדשות ערוץ קטע מהשיחות המרובות שהתקיימו לכאורה בין מו"ל "ידיעות אחרונות" לראש הממשלה, בו אמר מוזס לכאורה לנתניהו כי "אם אני ואתה נסכים על חוק אעשה כל מה שביכולתי שתהיה פה כל זמן שתרצה. אני מסתכל לך בעיניים ואומר לך את זה בצורה הברורה ביותר". לפי חדשות 2 מספר מקורבים תיווכו ביניהם על מנת שייפגשו, והמשטרה תיגבה עדויות מכולם.



גם עיתון "הארץ" פרסם אמש פרטים חדשים על השיחה בין השניים, לפיה מוזס הציע לנתניהו לבחור עיתונאים מטעמו והבטיח להעסיקם בכלי התקשורת של קבוצת "ידיעות", בתמורה לקידום הצעת חוק שתחייב את החינמון "ישראל היום" להימכר בתשלום.