פרשת ההקלטה של השיחה בין מו"ל ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס לבין רה"מ נתניהו לא מפסיקה לעורר סערה בימים האחרונים, מאז שנחשפה ברעש גדול ביום ראשון האחרון. לכן, מעניין מאוד לשמוע מה יש לעיתונאי ידיעות אחרונות יגאל סרנה לומר, בתגובה לתביעת הדיבה שהגישו נגדו בעבר בני הזוג נתניהו. 

סרנה נתבע על ידי בני הזוג נתניהו על פרסום פוסט בפייסבוק לפיה שיירת ראש הממשלה נאלצה לעמוד בצידי הכביש ולהמתין בזמן ריב בין בני הזוג, במהלכו אף דרשה רעיית ראש הממשלה כי ראש הממשלה יצא מן הרכב, כך לפי הפרסום של סרנה, שכתב כי שיירת ראש הממשלה נאלצה להמתין בזמן שבני הזוג ניהלו דין ודברים. 

בתצהיר עדות ראשית שהגיש סרנה בתגובה לתביעה, הוא טוען: "אני רואה אירוניה רבה בעובדה שבמשך שלושים שנות עבודתי בידיעות אחרונות לא צונזרתי על אף שפעמים רבות הייתה דעתי לצנינים, ושונה אולי מן הקו המרכזי של העיתון, שהמשיך לשלם לי את שכרי ולהעסיקני, ואילו ראש הממשלה של מדינתי מבקש לצנזר אותי ובפועל להטיל עליי שיתוק, פחד ואימה". 

סרנה הוסיף וקישר את דבריו לפרשה הנוכחית: "אוסיף גם כי עוצמת תאוותו של התובע לשלוט בתקשורת ולנצל את מעמדו כדי לאלפה לגחמותיו ולרצונותיו נחשף ממש בימים אלה בפרשת ההקלטות של שיחותיו עם מו"ל ידיעות. תביעות לשון הרע לא נועדו לאפשר למי שמנסה לאלץ כלי תקשורת מרכזי לפעול על פי רצונו הוא". 

"לאורך השנים", מוסיף סרנה בהצהרת הנתבע, "כתבתי לא אחת ביקורות נוקבות והבעתי דעתי לגבי אישים שונים מבלי לברר מהי עמדת העיתון. מעולם לא הייתי שותף לתכנון קו תקשורתי כנגד אחד או הילולו של אחר". 
"שואל אתה עצמך מה הרעיד מרבצם שני אדוני ארץ אלה שכתבות לאין ספור נכתבו עליהם, חלקן משבחות ואחרות מגנות, מבקרות ותוקפות בשצף קצף ודווקא אותי סימנו כמי שעוין אותם ומבקר אותם ללא הפסקה, ועתה לכאורה נמצאה להם תואנה לחסל אותי כלכלית וכפי שנראה בהמשך אולי גם פיזית, באמצעות צבא האמת של ביבי נתניהו", כתב סרנה בתצהיר נוסף שהגיש כבר לפני חצי שנה. 
על פי הדברים, סרנה מתייחס לכל הביקורות המוטחות בזוג, וטען כי זוהי דרכו של רה"מ לגרום להפסקת הביקורת על מדיניותו ודרכיו של ראש הממשלה ורעייתו וכי הוא מקווה שהוא יעלם מן העולם: "אחר כך, מקווים שייעלמו גם שאר העיתונאים הטרדנים האחרים, ביניהם רביב דרוקר מערוץ 10 והערוץ כולו, יחד עם שאר כלי התקשורת שיעזו להרהר על תפקודו. ואז יוכל ראש הממשלה להתפעל מדברי הקלס והשבח "בישראל היום", עיתון המחמד של התובעים, שיישאר לבדו".

לאחר מכן, הישווה סרנה את נתניהו למנהיגים דיקטטוריים אחרים בעולם, וכתב: "התופעה של ראש מדינה הנשלט או משתף בשלטונו את רעייתי אינה זרה בעולם הפוליטי בינלאומי וראה ניקולאי צאוצ'סקו מנהיג רומניה ורעייתו וראה חואן פירון ורעייתו אוויטה. התובעים מבקשים לעשות בנתבע שפטים כלכליים וציבוריים. מנסח כתב התביעה בחר להטיל אימה כלכלית, שמד וחורבן אישי על התובע עד שיאות ויחדל מהבעת דעותיו בכלי התקשורת וברשתות החברתיות".