"ועידת פריז היא הונאה, הונאה פלסטינית בחסות צרפתית, שמטרתה להוביל לאימוץ עמדות אנטי-ישראליות נוספות", כך אמר היום (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח פגישתו עם שר החוץ של נורבגיה בורגה ברנדה. הפגישה בין נתניהו לברנדה התקיימה בירושלים, ובמהלכה הביע ראש הממשלה את התנגדותו לכינוס הוועדה ביום ראשון הקרוב בפריז, שתעסוק בסכסוך הישראלי פלסטיני. 



"אנחנו מתמודדים כאן עם אתגר גדול של כוחות טרור שלא רק חותרים להשמיד את ישראל, אלא מבקשים להשמיד כל סיכוי לשלום. ישנם מאמצים נוספים שהורסים את סיכויי השלום, ואחד מהם הוא ועידת פריז. זה מסיג את השלום לאחור וזה לא יחייב אותנו. מדובר בשריד מן העבר - ניסיון אחרון לאחוז בעבר לפני שהעתיד ייכנס".



בתוך כך, נשיא צרפת פרנסואה הולנד, התייחס גם הוא לוועידה ואמר כי היא "איננה מהווה תחליף למו"מ ישיר בין ישראל לפלסטינים". את הדברים אמר הולנד בנאומו האחרון לסגל הדיפלומטי הצרפתי לפני פרישתו מתפקידו בחודש מאי הקרוב.



"לא תחליף למו"מ ישיר". הולנד ונתניהו בצרפת לאחר מתקפת הטרור בפריז. ארכיון: רויטרס



עם זאת, נדמה כי לנתניהו אין סיבה ממשית לדאגה. בממשל האמריקני ניסו בשבוע שעבר את אקורד הסיום הצורם לממשלו של הנשיא ברק אובמה, כשגורם אמריקאי בכיר אישר בשיחה עם כתבים מדיניים כי אין בכוונת ארצות הברית לתמוך במסקנות הוועידה שתתקיים בפריז או להסכים לכך שעיקרי נאומו של מזכיר המדינה ג'ון קרי יהפכו להחלטה במועצת הביטחון באו"ם.



בישראל התקשו להאמין להבטחות האמריקאיות. רק מספר ימים קודם לכן אמר נתניהו בכנס שגרירים כי "ועידת פריז היא ועידת סרק. אבל יש סימנים שינסו להפוך החלטות שיתקבלו שם להחלטה נוספת במועצת הביטחון, זה כבר לא סרק. והסימנים הללו הם לא מעטים". נתניהו הוסיף: "לכן, המאמץ הראשון שאנחנו עסוקים בו כרגע זה למנוע החלטת או"ם נוספת וכן למנוע גם החלטת קוורטט".