שתי פגישות לפחות שנערכו בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס הוקלטו על ידי ארי הרו, שהיה אז ראש לשכתו של נתניהו. הסקר היומי של 103FM בחן היום (חמישי) את השאלה, האם נתניהו הקליט את הפגישות לצורך סחיטה של מוזס. הגולשים בטוויטר הכריעו נגד ניסיון סחיטה. 60% חשבו שנתניהו הקליט את השיחות לא כדי לסחוט את מוזס, כיוון שנתניהו לא חשף את הקלטות. לעומת 40% שחשבו שהפגישות הוקלטו לצורך סחיטה, משום שאין סיבה אחרת להקליט אותן.



במקביל שוחחו ספי עובדיה ודרור רפאל מ-103FM עם ד"ר יועז הנדל, הכותב ב"ידיעות אחרונות" ולשעבר ראש מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה, שהגיב לפרשה: "זה נשמע רע מאוד. יש לי דאגה לגבי העיתונות והדמוקרטיה. צריך לפרסם את הפרוטוקולים ולחקור כולם כולל כולם, ובעיקר לא 'לאתרג' אף אחד, כדי שבסוף האמת תצא לאור. המדינה, המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה צריכים לחשוף את האמת".



על השאלה האם מוזס התכוון להשתמש בכותבי העיתון כ"עט להשכיר" אמר הנדל: "בשביל להיות 'עט להשכיר' צריך להשכיר משהו ואני כותב את מחשבותיי. אני בתקשורת כדי להשמיע את דעותיי ומחשבותיי ולהשפיע. בעיני התקשורת היא מקום סובייקטיבי לחלוטין, אין לי שום רומנטיקה כלפיה ככלי אובייקטיבי. אני לא מגדיר את עצמי 'עיתונאי'".



"מוזס לא יכול להשעות את עצמו"



"בעיתון 'ידיעות אחרונות' האנשים שאני דיברתי איתם נמצאים בתחושה מאוד מבולבלת", סיפר הנדל. "יש כאלה שמופתעים יותר, מופתעים פחות, אבל אין שום קו שאתה רואה שקיים או מנחה. אני מוצא עניין רב באופן שבו מסקרים שם את הפרשה. כך צריך להיות אבל זה לא פשוט. אין לי מושג מה נוני מוזס צריך לעשות. הוא הבעלים. הוא לא יכול להשעות את עצמו. גם נתניהו לא יתפטר. שמעתי שדוד ביטן אומר שהוא לא יתפטר גם אם יוגש נגדו כתב אישום. 99% מחברי 'הליכוד', 'הבית היהודי' ו'כולנו' היו שמחים לראות שהפרשה הזאת מובילה את נתניהו לקו הסיום. כשהם מתראיינים הם אומרים משהו הפוך".


"אנחנו צריכים פוליטיקאים שעסוקים בערכים ולא ב'בית הקלפים', ואנחנו צריכים לחשוף את אחורי הקלעים של יחסי תקשורת ופוליטיקה, מה שנקרא הון-שלטון-עיתון, ולו רק בשביל העובדה שכרגע הכל נראה מעורפל, לא אמיתי, ומעט מאוד ישראלים מבינים מה בכלל קורה", ציין הנדל. "הבעיה הכי גדולה היא שהאזרח כיום לא מאמין לאף אחד. אנשים לא מאמינים לתקשורת, עד הרגע שהם צריכים אותה. והם גם לא מאמינים לפוליטיקאים, עד שצריכים אותם. כולם מפסידים מהסיפור הזה אף אחד לא יוצא עם רווח".