ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק התייחס הערב (חמישי) לפרשת ההקלטות של רה"מ בנימין נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס והבהיר כי להערכתו יוגשו כתבי אישום. בעמוד הפייסבוק שלו כתב ברק: "'מנזר השתקנים' - בעוד זמן לא ארוך יתבהרו רוב פרטי פרשת ביבי-נוני. יהיו אני מעריך גם כתבי אישום. יהיה גם שיח ציבורי. זכרו, אנו האזרחים זכאים לתבוע דין וחשבון לא רק מהחוטאים. גם מהשותקים. מהו פשר ׳מנזר השתקנים׳ של שחקני המפתח בפוליטיקה הישראלית ב-20 השנים האחרונות? הייתכן כי חלקם ׳פונקו׳ בעבר באופן שמעיק עליהם בבואם לומר היום אמת?".



לדברי ברק על מוזס לעזוב את העיתון. "המעשה הנדרש - מר נוני מוזס חייב לחדול מלכהן כעורך האחראי של ׳ידיעות אחרונות׳ וככל שיקדים - כן ייטב. צודקים אלה האומרים (ביניהם בכירים אמיצים ב׳ידיעות׳) שעליו לעשות כן. כמי שנחשף, על פני 25 שנה, לעיתים מקרוב, אל התהומות ששכרון הכוח יכול להוביל אליהם אדם כמר מוזס - אני משוכנע שהיפרדות מתפקיד העורך הראשי הוא מהמעט שמר מוזס יכול לעשות היום כדי להציל את כבודו ואת מורשת שני הדורות שקדמו לו בכינון אחד מחשובי אמצעי התקשורת במדינה".





עוד התייחס ברק למה שהוא מכנה "עננה כבדה" המוטלת על הפרשה: "מי שהאזין היום לסגן (בדימוס) של נשיא בית המשפט העליון - מוצא עצמו מטולטל. השופט אליהו מצא, איש זהיר בלשונו ורב סמכות, רואה בפרשת ביבי-נוני את יסודות השוחד, מעלה תהיות על אופן הטיפול ועומד על זכות הציבור להאזין לקלטות. גם השופטת העליונה (בדימוס) דליה דורנר קראה פומבית לפרסום הקלטות. כל יום שעובר מבלי שהקלטות מושמעות לכלל הציבור מעבה יותר ויותר את העננה הכבדה הנקשרת והולכת מעל ראשו של היועץ".



ג'ודי שלום ניר מוזס: "עולם העסקים לא סופר אותך שאתה מתעלק עלינו?"


את הדברים כתב ברק לאחר שהבוקר רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו ויוזם "חוק ישראל היום" ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) העידו במשטרה כחלק מחקירת ראש הממשלה. נתניהו מסרה את עדותה אתמול בנוגע ל"פרשת המתנות" ("תיק 1000") ואילו ח"כ כבל העיד בתחילת השבוע בנוגע לקשר לכאורה בין בנימין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס ("תיק 2000").



ג'ודי שלום ניר מוזס, אשת התקשורת וביתו של הבעלים והעורך הראשון של העיתון "ידיעות אחרונות" הגיבה לאהוד ברק בחשבון הטוויטר שלה וכתבה: 
"עוד איש עלוב שמחפש תשומי??עולם העסקים לא סופר אותך שאתה מתעלק עלינו?
 



ח"כ כבל, כך נודע היום למעריב אונליין, נתבקש להשיב על מספר שאלות כלליות באשר להתנהלות מאז שהעלה את הצעת החוק ב- 2014 וכמובן בתקופה שלאחר מכן. כמו כן נתבקש להשיב האם ידע על הפגישות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות. לאחר כחצי שעה סיים ח"כ כבל את עדותו במשטרה וחזר לפעילותו הציבורית.