פרשה 2000: על פי דיווחים בערוץ 2 אמש, ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע למוציא לאור של "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס סיוע בתיווך אנשי עסקים, ככל הנראה גרמנים, במטרה שישקיעו בעיתונו.  
חדשות 2 פרסמו גם ציטוטים מתמלול שיחה בין נתניהו ומוזס, במסגרתה נידונה סגירה אפשרית של מוסף סוף השבוע של העיתון "ישראל היום": 

מוזס: "מה השורה התחתונה? איך אפשר לעשות את זה מהר?".
נתניהו: "אפשר לחוקק את זה".
נתניהו: "אני רוצה לדבר עם הג'ינג'י (שלדון אדלסון), הוא בעוד שבועיים בארץ". 
מוזס: "צריך לראות איך אפשר לעשות משהו שהוא יוכל לחיות אתו, לעשות אולי חוק אחר, אני רוצה להקל, לא מחפש להקשות".
מוזס: "בנושא הכמויות שדיברנו. לעשות את זה בפשרה אתו, אני אומר את זה ממקום טוב, לא ממקום רע". 
נתניהו: "לדעתי זה לא יהיה בסדר אתו אבל..."
כזכור, על פי החשד, נתניהו הציע הטבות אלו למו"ל מוזס בתמורה לסיקור אוהד בעיתון. נתניהו נחשד במשטרה גם בפרשה נוספת – קבלת מתנות, בפרט סיגרים, בשווי מאות אלפי שקלים מהמיליארדר ארנון מילצ'ן לאורך שנים. 

ארנון (נוני) מוזס, מו"ל "ידיעות אחרונות". צילום: רוני שוצר, פלאש 90

הפרטים החדשים על פרשה 2000 הביאו לגל נוסף של ביקורת משורות האופוזיציה – ולהתבטאות חריגה גם מתוך שורות הקואליציה. ח"כ דוד ביטן (הליכוד), אמר אתמול בראיון בחדשות 10 כי "לאחר שהחקירה תסתיים, נתניהו יצטרך לוותר על תיק התקשורת". 
ח"כ מאיר כהן (יש עתיד), אמר באירוע שבתרבות בבאר שבע כי "זו הפעם הראשונה מאז כינון הממשלה שריח בחירות נישא באוויר. אני מקבל את הרוח הזו מח"כים בליכוד, הם אומרים לי: 'אנחנו מרגישים שזה הסוף'. אם ההקלטות משקפות את מה שהיה, זו אחת הפרשות הקשות שהיו במדינת ישראל. הבסיס של רודנות ופאשיזם הוא השתלטות על אמצעי התקשורת". 
רבים מחברי הכנסת דרשו פרסום של תמלילי השיחות. ח"כ עפר שלח (יש עתיד): "היועץ המשפטי חייב מיד עם קבלת ההחלטה אם להגיש כתב אישום לפרסם את תמלילי השיחות במלואן. במישור הציבורי יש כאן דבר חמור ביותר. מנדלבליט צריך להתחייב כבר עכשיו שנדע מה קרה שם, יש כאן סכנה לאמון הציבור בשלטון ובתקשורת".

ח"כ דוד ביטן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) פרסמה פוסט בעמוד הפייסבוק שלה בו כינתה את ראש הממשלה נתניהו "ראש ממשלת המאפיה הישראלי הראשון".
לדבריה, "נתניהו נאחז בשלטון מתוך תשוקה לכוח ולפינוקים שהוא מביא איתו, אבל לא כדי להשתמש בכוח הזה לטובת המדינה. לכן הוא החליט לרמוס ולדרוס את כל המנגנונים שעלולים לרסן את הכוח הזה, או לחשוף את עוולותיו לציבור. את הכנסת, את מערכת המשפט, וכמובן - אולי מעל הכל - את התקשורת החופשית".