שבוע נוסף של חקירות בנוגע לחשדות נגד ראש הממשלה: היום (ראשון) אמור להגיע ארנון (נוני) מוזס, מו"ל ידיעות אחרונות, למשרדי יאח"ה 443 בלוד לחקירה נוספת, שלישית במספר, בנוגע ל"פרשה 2000". למרות שבידי החוקרים שתי קלטות המתעדות שתי פגישות בנות כשעה שקיים ראש הממשלה עם מוזס, בעניין "חוק ישראל היום" כביכול, החוקרים חושדים שנתניהו ומוזס קיימו פגישות נוספו שלא הוקלטו ורוצים לקבל אודותן מידע.

במהלך סוף השבוע נחשפו בחדשות 2 פרטים נוספים על השיחות המוקלטות בין ראש הממשלה ומוזס. לפי הדיווח, במהלך השיחות נשמע לכאורה נתניהו כמי שמתאם מול מוזס כיצד בכוונתו להצטרף להצעת "חוק ישראל היום" לאחר שישוחח עם "הג'ינג'י", שלדון אדלסון. לפי הדיווח נתניהו גם הציע לשדך בין אנשי עסקים גרמנים למוזס על מנת שאלו ישקיעו בעסקיו. 
בתמורה מוזס הבטיח לכאורה שהעיתון בבעלותו ישנה את דפוסי ההתנהגות מול נתניהו וראש הממשלה יזכה לסיקור אוהד. "אתה תישאר ראש ממשלה כל עוד שתרצה בכך", אמר לו מוזס על פי הטענה. בסביבת נתניהו טוענים כי העובדה שראש הממשלה היה זה שדאג להקליט את המפגשים בינו לבין בעלי ידיעות אחרונות מחזקת את הטענה של נתניהו לפיה הוא רק רצה להוכיח את טענתו לפיה ידיעות אחרונות מסקר במכוון באופן שלילי את משפחת נתניהו. 

שלדון אדלסון. "מחכה לשוחח עם הג'ינג'י". צילום: רויטרס

גורמים במשטרה וברשויות אכיפה אחרות דוחים את קו ההגנה הזה. "אם אכן זו הייתה כוונת ראש הממשלה מדוע הוא לא חשף את הקלטות כבר לפני כשנתיים? מדוע בחר לשמור אותן במגירה אצל אחרים ולא ברשותו? מדוע המשיך להיפגש עם מוזס וגם דאג לכאורה לקבוצת רוכשים? בפרשה הזאת יש מספיק ראיות, אלא שההחלטה נתונה בידיים של היועמ"ש אביחי מנדלבליט, שאמור לבחון את חומר החקירה ולקבוע את עתידה".
כזכור, במסגרת פרשה זו מסרו עדות השר יריב לוין וכן ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) ועל פי הידוע צפויים למסור עדויות גורמים נוספים במקביל לחקירתו הנוספת של מוזס. רק לאחר שיתגבשו הראיות בתיק תתואם חקירה נוספת של ראש הממשלה, אומרים גורמים המעורים בפרטים.

במקביל נמשכת עבודת המשטרה על הפרשה השנייה, המכונה 1000, ועיקרה קבלת מתנות. בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו צפוי להגיע למסור עדות במסגרתה. בשבוע שעבר נחקרה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו והחקירה בעניינם נמשכת.