ח״כ אורן חזן (ליכוד) קרא היום (ראשון) ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, לא לאפשר לחברי הרשימה הערבית המשותפת, להשתתף מחר בישיבה המיוחדת שתקיים הכנסת לזכרו של הנשיא לשעבר שמעון פרס ז״ל. "לא יעלה על הדעת שמי שביזו את כבודו של פרס, נמנעו מלהשתתף בהלוויה ותקפו אותו במילים קשות עוד בטרם הובא למנוחות, ישתתפו בישיבה לזכרו שמקיימת הכנסת". הדגיש ח״כ חזן.

לדבריו, ״אני מציע לחברי הרשימה המשותפת לעלות לקברו של הנשיא התשיעי בהר הרצל, בזמן שהכנסת תתכנס לישיבה המיוחדת, כדי לבקש סליחה ומחילה משמעון פרס ז״ל על שפגעו בכבודו ובכבודן של הכנסת והמדינה״.

רה"מ, הנשיא ובני המשפחה יגיעו. שמעון פרס. צילום: טוויטר
רה"מ, הנשיא ובני המשפחה יגיעו. שמעון פרס. צילום: טוויטר


הישיבה לזכר פרס תתקיים מחר בשעה 18:00במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ובהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו, יושב-ראש הכנסת ח"כ יולי יואל אדלשטיין, נשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור, בעלה וראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג. 


משפחתו של שמעון פרס ז"ל, ילדיו  חמי פרס, צביה ולדן ויוני פרס יגיעו למליאה יחד עם ילדיהם ובני זוגם וישתתפו טרם פתיחת המליאה בהתכנסות במשרדו של יושב-ראש הכנסת, בהשתתפות: רה"מ, יושב-ראש הכנסת, נשיאת ביהמ"ש העליון, ראש האופוזיציה. המליאה מתקיימת על פי נהלי הזיכרון ופרוטוקול הכנסת לראשי ממשלות ונשיאים שהלכו לעולמם.