ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה היום (ראשון) לדחות בשלושה חודשים את הדיון בהצעת החוק לגרוש משפחות מחבלים. שעה קלה לפני הדיון צייץ בטוויטר השר ישראל כץ (ליכוד), אחד הדוחפים העיקריים להצעת חוק הגירוש, כי "חוק גירוש משפחות מחבלים עולה היום בוועדת השרים החוק חייב לעבור כדי להציל חיים".

גם יו"ר הקואליציה דוד ביטן ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, היוזמים הראשיים של הצעת החוק, דחפו לקיים את הדיון עוד היום, בעקבות פיגוע הדריסה שהיה בשבוע שעבר בטיילת ארמון הנציב אלא שבעקבות דרישת שר הפנים, אריה דרעי, הדיון נדחה. הסיבה: משרד הפנים מכין הצעת חוק ממשלתית בנושא.
הצעת החוק פוצלה לשניים. חלק אחד מתייחס לבעלי תושבות ישראלית שיגורשו על ידי שר הפנים ואילו החוק השני מקל על שר הביטחון להורות למנהל האזרחי להפעיל את הסמכות לגירוש בשטחים.

דחף להעלאת החוק. דוד ביטן
דחף להעלאת החוק. דוד ביטן

 
 ח"כ ביטן אמר לקראת הדיון כי "מדובר בכלי נוסף שיהווה שובר שוויון במלחמה מול הטרור.  במקרים רבים מדי משפחות המחבלים מביעות תמיכה ואף מעודדות את המפגע . עלינו לאפשר כלים נוספים לרשויות למאבק בטרור במיוחד מול מפגעים בודדים".

"במלחמה מול הטרור - אין אופוזיציה וקואליציה" 
גם השר ישראל כ"ץ אמר לקראת הדיון כי "פיגוע הדריסה הקשה שהיה בטיילת ארמון הנציב בירושלים מראה כי האמצעי הכמעט יחידי שעשוי להרתיע מול טרור היחידים הוא גירוש משפחות מחבלים לעזה או לסוריה. פניתי ליו"ר הקואליציה דוד ביטן לקדם את החוק שיזמתי בנושא לפני מספר חודשים ועליו הוא חתום עם ח"כים רבים מהקואליציה ומהאופוזיציה. זהו צעד חיוני ומתבקש מול מתקפת האיסלאם הקיצוני שמקדש את המוות במקום את החיים".
 

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התומך בהצעה אמר טרם הדיון: "אנחנו צריכים לסייע לכוחות הביטחון  ולצה"ל שפועלים בנחישות אל מול הטרור ולתת להם את כל הכלים הנדרשים על מנת להגן על בטחון אזרחי ישראל. כל מפגע שינסה לרצוח חפים מפשע צריך לדעת כי מדינת ישראל תרדוף לא רק אותו אלא גם את בני משפחתו שסייעו לו. במלחמה אל מול הטרור ובהגנה על אזרחי ישראל אין אופוזיציה וקואליציה אלא מאמץ משותף כדי לפעול יחד אל מול אויבנו".
אלא שכאמור היום הוחלט לדחות את הדיון בהצעה בשלושה חודשים. ביש עתיד הגיבו בזעם. ח״כ יעקב פרי ראש  השב״כ לשעבר, שחתום על ההצעה אמר: ״דחיית החוק בוועדה היא עוד ביטוי של הממשלה לזריית חול בעיניהם של אזרחי המדינה". 
המצב הנוכחי וגל הטרור המתמשך מחייבים את המחוקק לפעול ובמהרה. זוהי הצעת חוק חיונית וחשובה שתסייע לכוחות הביטחון ולצה"ל בשמירה על בטחון אזרחי המדינה ותגביר את ההתרעה לכל אלו המנסים לפגוע בנו״. לדבריו: התקשיתי להאמין שהממשלה דחתה חוק שמטרתו לסייע לכוחות הבטחון ולהגן על אזרחינו. חבל כי דווקא הממשלה הזו בחרה לדחות את החוק ולא לקדמו במהירות האפשרית. 
חברו לסיעה ח"כ מאיר כהן, שאף הוא חתום על הצעת החוק אמר: "דחיית החוק בוועדה היא עוד ביטוי של הממשלה לזריית חול בעיניהם של אזרחי המדינה”. המצב הנוכחי וגל הטרור המתמשך מחייבים את המחוקק לפעול ובמהרה. זוהי הצעת חוק חיונית וחשובה שתסייע לכוחות הביטחון ולצה״ל בשמירה על בטחון אזרחי המדינה ותגביר את ההתרעה לכל אלו המנסים לפגוע בנו״. 
 
״התקשתי להאמין שהממשלה דחתה חוק שמטרתו לסייע לכוחות הבטחון ולהגן על אזרחינו. חבל כי דווקא הממשלה הזו בחרה לדחות את החוק ולא לקדמו במהירות האפשרית״, הוסיף.