בסיעת המחנה הציונים מזהירים את הרשימה המשותפת: או שתביאו להתפטרותו של ח"כ באסל גטאס מהכנסת או שניתן לחברי הסיעה חופש הצבעה בעת שחוק ההדחה יובא למליאת הכנסת. בתוך כך, מסתמן כי לא יהיה בכנסת רוב להדחתו של גטאס אם חוק ההדחה אכן יגיע למליאה זאת , כיוון שדרוש רוב של 90 חברי כנסת כדי לאפשר הדחת ח"כ מכהן. לצורך זה יש צורך בתמיכה של לפחות עשרים  מתוך 24 חברי  סיעת המחנה הציוני. אלא שבסיעה התגלעה מחלוקת. יו"ר הסיעה מרב מיכאלי וחברי הכנסת אייל בן ראובן, רויטל סויד, יעל כהן פארן, יוסי יונה, סתיו שפיר וקסניה סבטלובה הודיעו כי הם מתנגדים בתוקף לחוק ההדחה לעומת יואל חסון, איתן ברושי ואיציק שמולי שתומכים.
המחנה הציוני הודיע לרשימה המשותפת כי הסיעה מתנגדת באופן עקרוני לחוק ההדחה, מאחר וחברי כנסת לא צריכים להדיח בעצמם ח"כ אחר,  אך עליהם לפעול מיידית להתפטרות גטאס מהכנסת בעקבות החשדות הקשים המיוחסים לו - אחרת המחנ"צ יאפשר חופש הצבעה לחבריו.  בהודעת המחנה הציוני נאמר כי "השימוש המיותר בחוק ההדחה עומד כעת לפתחה של הרשימה המשותפת".

מתנגדת להפעלת החוק. סתיו שפיר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מתנגדת להפעלת החוק. סתיו שפיר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הרקע להודעת המחנה הציוני הוא מכתב ששלח היום ח"כ גטאס לחברי הכנסת בו הודיע כי אין בכוונתו להתפטר, על רקע כתב האישום שיוגש נגדו, והוא קורא לחברי הכנסת להתנגד ליוזמת ההדחה נגדו. את היוזמה מוביל השר זאב אלקין על סמך חוק ההדחה שאושר בכנסת לפני כשבעה חודשים ומאפשר לכנסת לראשונה בתולדותיה להדיח מכהונתו ח"כ מכהן.

בסביבתו של השר אלקין מקווים עם זאת להשיג את הרוב הדרוש להדחת גטאס גם במליאת הכנסת. נכון להיום חתמו על יוזמת ההדחה 60 מתוך 66 חברי הקואליציה (לא כולל אורלי לוי אבוקסיס). אלקין מקווה להחתים עוד מספר חברי קואליציה וביחד עם חברי סיעת יש עתיד להגיע לכ-75-76 ח"כים תומכים. "במקרה כזה יהיו נצטרך להשיג 15-16 תומכים מהמחנה הציוני ואנו מקווים שניתן יהיה להשיג את תמיכתם", אמרו בסביבת השר.
 

"קוראת לגטאס להתפטר ולא לאפשר את הפעלת החוק המסוכן" 
 

כדי לפתוח בהליך הדחה יש צורך בהסכמה של 70 חברי כנסת. הקואליציה אספה 60 חתימות ואת 10 החתימות הנוספות תספק היום סיעת יש עתיד. לאחר שיצורפו החתימות יפנה השר אלקין ליושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין במכתב הקורא לו לכנס את ועדת הכנסת כדי לפתוח בהליך הדחה.
בוועדת הכנסת יש צורך ברוב של שלושת רבעי מחבריה כדי להמליץ למליאת הכנסת על הדחת ח"כ מכהן. רוב זה הובטח לאחר שנציגי המחנה הציוני בוועדה, חברי הכנסת יואל חסון ואיילת נחמיאס ורבין קיבלו חופש הצבעה להצביע בעד ההדחה. ח"כ חסון אף שלח מכתב בעניין זה ליו"ר ועדת הכנסת יואב קיש והודיע לו כי על אף שהוא מתנגד עקרונית להליך הדחה של חבר כנסת בידי חברי כנסת אחרים במקרה הספציפי הזה הוא יתמוך בהדחה.
  
ח"כ מיכאלי אמרה למעריב אונליין: "רק לפני כחודש נאבקנו בכל הכח בחוק הלא-דמוקרטי של הדחת ח"כ ע"י ח"כים אחרים. התנגדותי העקרונית לחוק לא השתנתה. עדיין לא הוגש כתב אישום נגד גטאס ועדיין לא נערך לו שימוע כפי שנערך תמיד לכל איש ציבור לפני כתב אישום. אני קוראת לח"כ גטאס להתפטר מהכנסת ולא לאפשר את הפעלת החוק המסוכן הזה".
במחנה הציוני מקווים כי ח"כ גטאס יודיע מיוזמתו על התפטרותו מהכנסת לפני שהנושא יגיע להצבעה במליאת הכנסת ויחסוך מחברי הסיעה מבוכה מיותרת.