ועידת מפלגת העבודה בוחרת היום (חמישי) את מזכ"ל המפלגה במקומו של ח"כ חיליק בר שמילא את התפקיד בשש השנים האחרונות. על משרת המזכ"ל, המקנה שריון במקום השביעי ברשימת המפלגה לכנסת, מתמודדים חמישה מועמדים: ח"כ מיכל בירן, יאיר יאיא פינק, לשעבר ראש המטה של שלי יחימוביץ, ערן חרמוני, פעיל מפלגה ממודיעין ולשעבר ראש המשמרת הצעירה של המפלגה, אייבי בנימין וריצ'ארד פרס, פעיל מבית שמש.



יו"ר המפלגה יצחק הרצוג הודיע בתחילת השבוע על תמיכתו במועמדותו של חרמוני. במסרון ששלח לחברי ועידת המפלגה כתב הרצוג: "אני מכבד כל אחד מהמועמדים ואינני כופה את עמדתי על תומכי וחברי - מבחינתי אין זה נושא מחנאי אלא החלטה אישית. החלטתי באופן אישי לבחור בערן חרמוני - בטוחני שהוא יהיה מזכ"ל שידע לגשר, לאחד ולשמור על אחדות הבית הפוליטי שלנו בתקופה סוערת במיוחד". חרמוני זוכה גם לתמיכה של ח"כ עמיר פרץ, ח"כ איתן כבל, יו"ר הקק"ל דני עטר, ח"כ איתן ברושי וח"כ חיליק בר.



ניצחון של יאיא ייחשב מכה להרצוג


לעומת זאת, במועמדותה של ח"כ בירן, שמתמודדת תחת הסיסמה: "תכל'ס, הכי מתאימה למשימה", תומכים יו"ר הסיעה מרב מיכאלי, ח"כ עמר בר-לב וח"כ מנואל טרכטנברג. יאיא פינק נחשב לאחד המועמדים המובילים והוא ינסה לגבור על יריביו כבר בסיבוב הראשון שבו צריך לזכות ב-40% מהקולות. ניצחונו יחשב למכה עבור הרצוג ולהישג עבור ח"כ יחימוביץ והוא גם עשוי להשפיע על החלטתה האם להתמודד על ראשות המפלגה בפריימריז הקרובים או על ראשות ההסתדרות.



הבחירות הן חשאיות ויתקיימו בין השעה 11:00 בבוקר ל-21:00 בארבע נקודות הצבעה בערים ירושלים, חיפה, באר שבע ותל אביב. 



ח"כ מיכל בירן. צילום: יח"צ