ביממה האחרונה עומד ראש המוסד יוסי כהן במוקד פרסומים אודות טובות הנאה שקיבל לכאורה מהמיליארדרים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, ששמותיהם קשורים גם ב"פרשת 1000", בה נחשד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בין היתר, פורסם שכהן קיבל לכאורה מפאקר 10 כרטיסים להופעה של הזמרת מריה קארי שהתקיימה בישראל בשנה שעברה, הופעה אליה הגיעה גם אשת ראש הממשלה שרה נתניהו.





העיתונאי בן כספית ניתח את הפרסומים בשיחה עם ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM: "בתקופת ההפוגה של יוסי כהן מהמוסד, שנמשכה שנתיים, הוא עבד בחברה אצל משפחת מילצ'ן. הוא פגש את אותו עשרות פעמים לכל מיני מיזמים משותפים ובילויים משותפים. מילצ'ן והמיליארדר ג'יימס פאקר רצו, כאשר היה ברור שכהן לא יהיה ראש המוסד, לגייס אותו לעבוד בחברת אבטחה של סייבר, ולתת לו עבור זה מקדמה גדולה. יש כאן מעין פאוור-טריו כזה, מילצ'ן-כהן-פאקר ואולי הם בכלל מינו אותו ברגע האחרון לתפקיד ראש המוסד. זה פאזל ואני לא מקנא בחוקרי להב 433 שמכניסים את הידיים לרפש הזה וכל אבן שהם מרימים הם מוצאים מתחתיה בקבוק של שמפניה ורודה".



"נתניהו לא רצה למנות את יוסי כהן לתפקיד ראש המוסד ושינה את דעתו בשנייה האחרונה", הזכיר כספית. "יש מישהו אחר שידע שהוא הולך להיות ראש המוסד, יוסי כהן ידע שהוא לא הולך להיות. כלומר העסק לא התחיל בשושנים. אני גם יודע בוודאות שיוסי כהן לא מרגיש חייב לנתניהו ולא מרגיש מינוי שלו, כי משהו קרה שם בשעות האחרונות (בזמן המינוי) שהפך את הקערה על פיה".



"אולי הוא מינה את יוסי כהן". ארנון מילצ'ן. צילום: פלאש 90
"אולי הוא מינה את יוסי כהן". ארנון מילצ'ן. צילום: פלאש 90



לדבריו, "היו כאלה שחשבו שזו הגברת (שרה נתניהו) ועכשיו יש כאלה שחושבים שזה האדון, ואני מתכוון לאדון מילצ'ן, לאדון פאקר וליאיר נתניהו. כלומר, זה שלא שיש כאן ברית דמים של 20 שנה כמו של אריק שרון ומאיר הר-ציון".



עוד טען כספית, כי "יש דיבור על כך שה'לכלוכים' על ראש המוסד יוצאים מהכיוון של ראש הממשלה. אני יודע שגם ראש המוסד עצמו הופך והופך בשאלה הזו ושובר את הראש האם ביבי 'הולך לו על הראש'.



"אני מכיר את נתניהו מ-88'" הוסיף כספית, "זו אחת הטקטיקות שלו. כשהוא במשבר, זה כמו שזורקים משקל עודף ממטוס. כל רגע שהתקשורת מתעסקת במישהו אחר טוב לו, אפילו אם זה ניצחון פירוס. זה סקסי מאוד, והוא יודע שפרשה כזו חייבים עליה 'ראשים'. תאר לך שבסוף היועץ המשפטי לממשלה יגיד, טוב, לא הצלחנו למצוא ראיות נגד נתניהו, אבל אנחנו ממליצים לראש המוסד להתפטר. זה גם ירגיע את התקשורת".