השר לביטחון פנים, גלע ארדן, הדף היום (שבת) את הביקורת שהופנתה כלפיו לאחר שתוצאות הנתיחה שבוצעה בגופתו של יעקוב אבו אל-קיעאן, העלו ספקות בקשר לגרסת המשטרה הרשמית בנוגע לאירועים שהתרחשו באום אל-חיראן בעת הריסת הבתים ביישוב הבדואי במקום, אירועים שבסיומם נהרגו השוטר רס"מ ארז (עמדי) לוי ז"ל ואבו אל-קיעאן. בהודעה שפרסם השר בחשבון הפייסבוק שלו ענה לקריאתו של יושב ראש הרשימה המשותפת איימן עודה, להתפטרותו. יש לי חדשות עבורך, איימן עודה, ותמסור זאת גם לשאר החברים", כתב ארדן, והמשיך,  "זה לא יקרה. אמשיך לדאוג לביטחון אזרחי ישראל ולשוטרים שלנו ללא פחד. שבוע טוב".



עודה קרא להתפטרות ארדן במהלך הפגנה שהתרחשה בוואדי ערה שבצפון, בה השתתפו אלפי בני אדם. "באנו לכאן כדי למחות על הפשעים של הממשלה", אמרו המפגינים. "ההרס של ביבי בא כדי לכסות על השחיתות שהוא חשוד בה". המפגינים הניפו שלטים בערבית, עברית ואנגלית, וכן דגלי פלסטין ודגלים שחורים כאות אבל על האירועים באום אל-חיראן בנגב. "הריסת הבתים והרג האזרחים הערבים הם פשע נגד האנושות", קראו המפגינים. "יש לפטר את השר הגזען, המסית והשקרן ארדן". המפגינים הניפו שלטים עליהם נכתב, כי "כולנו עם אחד – מחורפיש, דרך קלנסווה ועד אום אל-חיראן".





כזכור, בבוקר האירוע באום אל חיראן דיווחה המשטרה והשר ארדן כי אבו אלקיעאן ביצע פיגוע דריסה כנגד שוטרים שהשתתפו בהריסת הבתים ביישוב הבדואי הלא חוקי אום אל חיראן, שעל חורבותיו אמור לקום ישוב חדש המיועד לציבור הציוני-דתי, כמו כן טען השר כי אבו אל-קיעאן מקושר לתנועה האסלאמית ולדאעש. עם זאת, בהמשך היום פורסם סרטון ממנו התברר כי בוצע ירי לעבר רכבו של אל-קיעאן לפני שפגע בשוטרים ולפי דיווח של ערוץ 10, מנתיחת גופתו עולה אפשרות שהאצת הרכב נגרמה כתוצאה מאיבוד שליטה על הרכב שנגרם מהירי לעבר הרכב.