השבעתו של נשיא ארצות הברית החדש, דונלד טראמפ לתפקיד, ביום שישי האחרון, עמדה גם היא בראש סדר העדיפויות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפתח דבריו הבוקר (ראשון), בישיבת הממשלה. נתניהו אמר בתחילת הדיון: "אני מברך את הנשיא טראמפ על תחילת כהונתו. מברך על נכונותו להלחם באסלאם הרדיקלי. הערב נשוחח בטלפון על הנושא הפלסטיני המצב בסוריה, איראן ועוד. עצירת האיום האיראני בעקבות ההסכם הרע שנחתם הוא בראש ובראשונה יעד של מדינת ישראל". לאחר מכן הוסיף: "אין מישהו שדואג יותר ממני להתיישבות וממשלת הליכוד ונמשיך לדאוג לה בתבונה וברגישות".



במהלך שעות הבוקר פורסמו ידיעות לפיהן אמר ראש הממשלה בישיבת שרי הליכוד כי חוק ההסדרה אינו אחראי, והוביל להחלטה במועצת הביטחון. מספר דקות לאחר שהידיעות פורסמו, הזדרזה לשכת נתניהו והוציאה הודעת הכחשה בשם ראש הממשלה: "מכחישים בתוקף שרה"מ נתניהו אמר בישיבת 'שרינו' שחוק ההסדרה לא אחראי. לא היה ולא נברא. מה שראש הממשלה אמר היה שהחוק הוא אחד התירוצים להחלטת מועצת הביטחון, שהיתה מתקבלת כנראה ממילא".



הוועדה המקומית לתכנון ולבניה בי-ם' אישרה היום (א') בניית 671 יחידות דיור בשכונות העיר שהתעכבו מספר שבועות: 324 יח"ד ברמות, 174 יח"ד ברמת שלמה, , 68 יח"ד בפסגת זאב, 49 יח"ד בבית חנינא, 14 יח"ד בוואדי ג'וז, 24 יח"ד באום ליסון ואום טובא, 7 יח"ד בג'בל מוכבר, 4 יח"ד בבית צפפה, 3 יח"ד בצור באהר ו4 יח"ד בא-טור.



ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, ציין כי "עברנו שמונה שנים קשות של אובמה שלחץ להקפיא בניה. על אף שבעיריית י-ם לא הקפאנו בניה פעמים רבות, לא ניתן האישור הממשלתי ולעיתים עוכבו שיווקי דירות בגלל לחצים אמריקאים. אני מקווה שתם עידן ומעתה נמשיך לבנות ולפתח את ירושלים לטובת תושביה, יהודים וערבים כאחד כדי לחזק את הריבונות על ירושלים המאוחדת כבירת ישראל ולתת פתרונות לזוגות הצעירים, זה הדבר הנכון.



מוקדם יותר, לפני הכניסה לישיבה, אמר שר החינוך, נפתלי בנט: "היום מתחיל עידן חדש בממשל האמריקאי, אבל גם עידן חדש לביטחון ישראל, אני בטוח שכולם יתמכו בהחלת הריבונות, כדי למנוע מדאעש להיות על כביש 6". בתוך כך התברר כי 560 יחידות דיור בשכונות מעבר לקו הירוק בירושלים, אושרו לבנייה היום". 



נתניהו הוסיף: "אנחנו קיבלנו היום נתון כלכלי רב משמעות. אני מברך אותך, שר האוצר. אנחנו פעלנו יחד, יחד עם שרי הממשלה, לשלוט בהוצאות הממשלה, ואנחנו קיבלנו נתון שמעלה את ישראל במדרג העולמי, משום שהיחס חוב-תוצר שלנו ירד ל-62.1, וממשיך לרדת, וחלק מזה זה תוצאה של ניהול נכון של התקציב.



"הדבר הזה הוא מאוד משמעותי, שסוכנויות הדירוג מסתכלות על הכלכלה, מסתכלות לא רק על הנתון הזה, אבל קודם כל על הנתון הזה, וגם על נתונים אחרים. אני חושב שיש כאן הישג מאוד חשוב לכלכלת ישראל ולמדיניות הממשלה. אני מבקש בהזדמנות הזאת גם לברך את החשכ"לית היוצאת, את מיכל עבאדי, ואני חושב שאין מתנת פרידה יפה מזו בעת פרידתה.



לאחר מכן סיכם: "אני מאחל לרמטכ"ל גדי אייזנקוט החלמה מהירה. שוחחתי איתו ביום שישי לאחר הניתוח המוצלח שעבר, הוא נשמע מצוין, ואמרתי לו שיישמע לפקודות הרופאים, שיחלים מהר, ושכולנו מחכים לו".