חשיפת ערוץ 10 ביום שישי האחרון, ממשיכה להעסיק את המערכת הפוליטית, ואף תגבר לאחר הפרסום היום לפיהם רומז המפכ"ל כי החקירה תסתיים בשבועות הקרובים. על פי העולה מהכתבה, שעוסקת בקשר בין המיליארדר ארנון מילצ'ן וראש הממשלה נתניהו, רכש לכאורה המיליארדר לרעיית ראש הממשלה שרה נתניהו תכשיטים בשווי של כ-8,600 דולר. על פי הפרסום נרכשה מחרוזת ולמחרת ביקש נתניהו שירכשו גם צמיד תואם.



חבר הכנסת דודי אמסלם ממפלגת "הליכוד" נחלץ להגנת ראש הממשלה וטען בשיחה עם ניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM: "אם זה נכון מה שמילצ'ן מספר, אז הוא איש בזוי. (לדבריו) למחרת נתניהו גם התקשר אליו ואמר, שכחת גם את הגורמט. הוא רוצה להשפיל את נתניהו. כל כמה ימים מגיעה עוד ידיעה. בהתחלה סיגרים, אחרי זה שמפניות, ששדרגו אותן לוורודות. עכשיו יש גם תכשיטים ובשבוע הבא יהיה עוד משהו. יש פה שיטה שהרעיון שלה הוא להבאיש את נתניהו בעיני הציבור".



"למה שמילצ'ן בכלל ילשין? למה שילך למשטרה?", תהה ח"כ אמסלם. "אל תהיו תמימים. מה, ניצב מני יצחקי חלם בלילה שמילצ'ן נתן איזו מתנה וטס לארה"ב לשאול אותו ולבדוק וגם שאל אולי יש לך איזו חשבונית מלפני 15 שנה? מילצ'ן הכין. יש פה אינטרסים. מילצ'ן לדעתי החליט 'לפתוח' מסיבותיו שלו. אחרי זה נבין למה. אבל בוודאי שיש פה סיבה. המשימה היא בכלל לא המשטרה. המשימה היא דעת הקהל".





אתה, חבר כנסת, תוקף אזרח שהלך למסור עדות במשטרה?
ח"כ אמסלם ענה: "מה זה עדות? אולי הוא יוזם את כל העניין הזה? אני חושב שרב הנסתר על הגלוי. יש כאן כוחות רשע שכל מטרתם זה לא אם נתניהו קיבל סיגרים או לא. זה לא מעניין אותם. מיליארדר בן 75 כותב בעיתון שראש הממשלה אילץ אותו עם אקדחים לתת לו מתנה? יש פה משהו אחר לגמרי. רוצים להחליף את השלטון בישראל".



איך החבר הכי טוב של נתניהו שקנה לו מתנות הפך פתאום לכוח רשע?


אמסלם הגיב: "הייתה כנראה חברות וידידות ומישהו 'התהפך' פה מתוך אינטרסים אחרים. למה אתם מניחים שכל מה שמילצ'ן אומר זה נכון? זה שהוא 'התהפך' עליו זה אומר שיש לו מוטיבציה להפיל אותו, לכן יש לו גם מוטיבציה לשקר ולהגזים. נניח שהוא נתן לו סיגרים במשך 15 שנה ב-20 אלף שקל, ויש לו חשבונית. הרי מילצ'ן גם מעשן סיגרים. למה שלא נחשוב שהוא קנה את רובם לעצמו וגם נתן קצת לנתניהו? ועכשיו יש לו סיבה להפיל אותו אז גם נתתי לו תכשיט ושלחתי לו שמפניות.



"מחר הוא יגיד שנתן שוקולד לילדים. אני עושה את זה בשביל עם ישראל. אני התעמתי עם נתניהו בחמש השנים האחרונות יותר מכל אחד אחר. בכמעט כל סוגיה. פה אני מרגיש שנעשה לו עוול ברמה האישית, ופה המדינה על כף המאזניים. הרי מה אכפת לכם שנלך לבחירות ונבזבז 3-4 מיליארד שקל".



על אנשי מפלגת "הבית היהודי" שדוחפים להעלות היום להצעה הצעת חוק לסיפוח מעלה אדומים לישראל אמר ח"כ אמסלם: "אני לא חושב שעטים על הדם אבל בהחלט מרגישים שראש הממשלה נמצא במצוקה אישית. זה טבעי. לכן אני לא מקבל את מה שעושה בצלאל (סמוטריץ'). אני גר במעלה אדומים, לא כמו בנט ברעננה ושקד בצפון תל אביב ולכן הם לא צריכים להטיף לנו מוסר. את בצלאל (סמוטריץ') אני מכיר. הוא בא לשם שמים. ולכן אני אומר בקול גדול, שאני חושב שגם אם הולכים על מהלך מהסוג הזה צריך לעשות אותו בתיאום ולהשאיר לראש הממשלה להוביל אותו, לא שתוביל אותו מפלגת נישה.



"הרי אם הנושא היה בוער בעצמותיהם, למה הם נכנסו עם קווי היסוד האלה לממשלה. ואני אומר, שלפני שמחילים ריבונות, בוא נעסוק בנושא הבניה. צריך בזה לפעול ולקבל החלטה אדמיניסטרטיבית. שיבנו במעלה אדומים זה יותר חשוב אם יצהירו על החלת הריבונות שם"



"בנט ושקד נמצאים בממשלה הרבה שנים. פתאום הם מצאו להם את העיתוי עכשיו", הוסיף אמסלם. "נניח שנכנס נשיא אמריקני חדש שאוהד אותנו והכל בסדר. בוא ניתן כמה חודשים שיישב על הכיסא ונתאם אתו עמדות. מה בער להם היום בבוקר?". משעל ענה שבכל פעם שאנשי "הבית היהודי" לוחצים על נתניהו הם מצליחים להשיג את מטרתם, לכן הם עושים זאת גם עכשיו. ח"כ אמסלם השיב: "אז זאת לדעתך שיטה? אני מניח שאין לי ולנתניהו ולסמוטריץ' מחלוקת אידיאולוגית. צריך לתאם את זה עם עוד אנשים בעולם. לא לרוץ באמוק ולהצהיר הצהרה שאני לא יודע מה המשמעות שלה באופן מעשי".