ראש המועצה המקומית מבשרת ציון, יורם שמעון, החליט לבטל הופעה מתוכננת של יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, בארוע שבתרבות בישוב, בשל מחאת התושבים.

בין המוחים הייתה גם משפחה שכולה של קצין במשמר הגבול שנהרג בפיגוע בגבעת התחמושת. בעקבות המחאות כתב אתמול ראש המועצה, יורם שמעון, בקבוצת הפייסבוק של תושבי מבשרת את ההודעה הבאה: "עקב האירועים הקשים השבוע בדרום והרצח המתועב של השוטר, יש כעס רב בקרב התושבים והאווירה כעת לא נוחה. אבקש מורד ושלום ירושלמי שידחו את הריאיון עם אימן עודה עד שירגעו הרוחות".

ורד ירושלמי מסרה בתגובה: "במהלך כל אירועי שבתרבות אנחנו מקפידים על הזמנת מרואיינים מכל קצוות הקשת הפוליטית ושומרים על איזון מרבי. מדובר בהחלטה של המועצה ואנחנו מקווים שבעתיד יתאפשר לנו להזמין גם נציג מהמגזר הערבי".

מלשכתו של ח"כ איימן עודה נמסר כי הם קיבלו הודעה על ביטול האירוע, אך ללא הסבר לביטול.

ראש המועצה, יורם שמעון, מסר בתגובה: "החברה בישראל מורכבת מאזרחים ומקבוצות תרבותיות אתניות שונות, החייבות לקיים ביניהן יחסים של כבוד הדדי. מאז ומתמיד שוררים יחסי שכנות טובה ודו קיום בין תושבי מבשרת ציון לבין שכנינו ביישובים הסמוכים: אבו גוש ועין נקובא. שבת תרבות במבשרת ציון מתקיימת על פי עקרונות של איזון וחופש ביטוי. למפגשים אלו מגיעים מרואיינים גם מהשמאל וגם מהימין וניתנת במה לכלל הדעות והעמדות. יחד עם זאת, בעקבות האירועים שהתחרשו בשבוע האחרון בדרום, בהם רצח - רוצח מתועב את שוטר היס"מ ארז לוי ז"ל  וכן, האירוע הקשה בו נרצח לפני כחודשיים בן היישוב השוטר רס"מ יוסי קירמה ז"ל בפיגוע רצחני בירושלים, הביאו את תושבי היישוב למצב רגיש".  

"כאשר הרגשות ביישוב עדיין סוערים, סברתי כי זו לא העת לקיים שבת תרבות שעלולה להיות נפיצה וסוערת ומשכך החלטתי בעצה אחת עם המנחים ורד ושלום ירושלמי לבטל את השתתפותו של ח"כ עודה בשבת תרבות שביישוב. המועצה המקומית מבשרת ציון דוגלת בדו קיום ומהווה מופת עולמי לשכנות טובה בין ערבים ליהודים".