ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מנסה להרגיע את ההתלהבות הסובבת בקרב גורמי ימין מהשבעתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, והניסיון להעביר חוקים אשר עלולים להפריע להמשך הדרך הדיפלומטית. לפני ישיבת סיעת הליכוד, התייחס היום (שני) נתניהו לשיחה, אבל נמנע מלהתייחס לעניין דוח המנהרות, אשר הפך להיות שיחת היום בכנסת. רבים מחברי הקואליציה והאופוזיציה דורשים כי הדוח ייצא לציבור במלואו, לעומת אחרים אשר ניסו למנוע את פרסומו.



נתניהו פתח את דבריו ואמר: "אמש שוחחתי עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, זאת היתה שיחה שמשקפת גם את הקשר ההדוק בין נשיא ארצות הברית וראש ממשלת ישראל, וגם את הקשר האישי בינינו שנמשך שנים רבות. הודיתי לו על התמיכה החד משמעית שלו במדינת ישראל, ובמהלך השיחה אמר לי הנשיא טראמפ שהוא מאמין ששלום יושג אך ורק באמצעות שלום ישיר. זה נשמע לכם מוכר? יש לו מחויבות חסרת תקדים לביטחון ישראל ומלחמה חסרת פשרות באסלאם הקיצוני, זה נשמע לכם מוכר?" טראמפ גם מבין את האיום הנשקף מאיראן, גם הוא חושב שההסכם הזה הוא רע, וזה גם מצלצל לכם מוכר", עקץ נתניהו. 


ראש הממשלה המשיך ואמר: "כמובן ששוחחנו גם בנושאים אחרים. אתמול פורסם כי במהלך השיחה הזאת הוא הזמין אותי להיפגש בזמן הקרוב ביותר. אני מייחס לפגישה הזאת חשיבות גדולה מאוד, מדובר בהמשך חיזוק האמון האישי בינו לביני. אני מרגיש את הציפייה שמגיעה מרבים ממדינת ישראל, היא כמובן מובנת. אחרי שמונה שנים שעמדתי בלחצים אדירים מהממשל בכל הקשור להתיישבות ולהסכם עם איראן. אני מברך על שינוי הגישה".

בשלב זה פנה נתניהו לימין, והשיב בעיקר את יו"ר הבית היהודי, ח"כ נפתלי בנט: "אנחנו עומדים בפני הזדמנויות למדינת ישראל, אבל  הן דורשות שיקול דעת. זה לא הזמן לשליפות מהמותן, תכתיבים והפתעות. צריך דיפלומטיה אחראית ומושכלת. לטובת מדינת ישראל, ולטובת ההתיישבות, אני מציע לכולם להניח בצד כל שיקול אחר ולתת לי להוביל את המהלכים. ניכנס לעידן חדש ונחזק את יחסי החוץ שלנו". נתניהו התייחס בסוף דבריו למפגש שהיה לו עם שר החוץ של טוגו. 

מוקדם יותר אמר יו"ר "הבית היהודי", נפתלי בנט אמר: "ארצות הברית נכנסה לעידן חדש, וגם מדינת ישראל נכנסה לעידן מדיני בטחוני חדש. לפני רה"מ ניצבת החלטה היסטורית - או רבנות, או פלסטין, או דאעש על כביש שש. אנחנו קוראים לנתניהו, אל תחמיץ הזדמנות של 50 שנה, אנחנו נעניק לו גיבוי מוחלט. יש תפיסה שאומרת שצריך להמשיך ולהתגונן, צריך לפעול. 

מנחם בגין ב-1981 אזר עוז והחיל את החוק הישראלי על רמת הגולן. בזכותו אין לנו את דאעש משכשכים רגליים בכנרת. איש לא ידאג לנו, אם אנחנו לא נדאג לזה. זה העת לתירוצים. דוח מבקר המדינה עומד להתפרסם בימים הקרובים. חשוב לומר בבירור, אסור להדחיק את הדוח לעריפת ראשים. אנחנו צריכים לפרסם אותו. מדשדוש של 50 ימים לניצחון ברור תוך חמישה ימים. הגיע הזמן שמדינת ישראל תחזור לנצח. רק לימוד מעמיק שלו וחשיפה שלו. הייתי שם בקבינט, יש מה לתקן, אנחנו חייבים לתקן למען המפקדים, החיילים ואזרחי ישראל.