הורים שכולים שבניהם נפלו במהלך מבצע צוק איתן קראו הבוקר (שלישי) במסיבת עיתונאים שקיימו בחדר הוועדה לביקורת המדינה לחברי ועדת המשנה להחליט על פרסום דו"ח מבקר המדינה בנושא. ועדת המשנה בראשות ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) אמורה להתכנס בהמשך כדי להכריע בשאלה האם לפרסם את כל הפרק בדו"ח העוסק בדיוני הקבינט במהלך המבצע. בוועדה מסתמן רוב בעד הפרסום.



אורית חי אמא של עומר חי ז"ל, אבי יעקבי אבא של גלעד ז"ל, שמואל לביא אבא של סרן ליעד לביא ואילן שגיא, אבא של ארז ז"ל, הקריאו פנייה לוועדה בה נכתב: "בחלוף שנתיים וחצי מצוק איתן אנו מבקשים את פרסום הדוח. על הבקשה חתמו מעל חמישים הורים של חללי צוק איתן. אין לנו זיקה פוליטית לסיעות השונות. אנו באים כקבוצה מאוחדת שדורשת את פרסום הדוח במלואו”.



"הדוח כולל ארבעה פרקים על מוכנות העורף, תפקוד הקבינט, המנהרות והדין הבינלאומי. במהלך השנה האחרונה נפגשנו עם האחראים לדוח במשרד המבקר ועם המבקר עצמו. אנו סמוכים ובטוחים שהם עשו עבודה מעמיקה ושקולה. כעת משהדוח הועבר לח"כים אנו רואים כתפקידם לוודא שמסקנותיו יפורסמו במלואן כהכנה למערכות הצפויות בעתיד בתקווה שלא תהיינה”.



אבי יעקבי אמר במסיבת העיתונאים כי הוא ושאר ההורים החתומים על המכתב אינם מבקשים את ראשו של איש: “אנו לא ציידי ראשים ולא מחפשים ראשים וגם לא דורשים ועדת חקירה".



שמואל לביא הוסיף: “הדרישה שלנו היא צוואה בלתי כתובה של הבנים שנפלו. יצאנו למלחמה צודק כי לא הייתה ברירה. מן הסתם כשיש מלחמה קורות גם תקלות ויש ליקויים. לנו חשוב שהם יתוקנו".



הם גם אמרו כי לא ינוחו ולא ישקטו גם לאחר שהדוח יפורסם ויבקשו לוודא שכל ההמלצות המתפרסמות בו ייושמו במלואן. בתום מסיבת העיתונאים התפרץ האב השכול אילן שגיא וקרא בהתרגשות: "אם היה פה אחד משרי הקבינט הייתי שוחט אותו".