עידן טראמפ מתחיל בבנייה: בסיכום שהושג היום (שלישי) בין שר הביטחון, אביגדור ליברמן, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוחלט לאשר בנייה של כ-2,500 יחידות דיור ביהודה ושומרון וזאת על-מנת לאפשר מענה לצרכי דיור והמשך שגרת חיים.  התכניות כוללות פרסום להפקדה ולתוקף של יחידות דיור ושיווקים. ראש הממשלה אמר: "אנחנו בונים - ונמשיך לבנות".

מרבית היחידות מצויות בגושי ההתיישבות וכ-100 מתוכן מצויות בבית-אל, בהתאם להתחייבות לבג"צ ובשכונת היקב למפוני מגרון, בהתאם להתחייבות ממשלות קודמות. השר ליברמן הוסיף כי "אנו חוזרים לחיים נורמליים ביהודה ושומרון".  במקביל, ליברמן יביא לאישור הקבינט הקמת אזור תעשייה לפלסטינים בסמוך לכפר תרקומיא. מדובר באזור תעשייה שיהיה מהגדולים ביותר ביו"ש ובו מתוכננות לקום תשתיות של מחסני ערובה (בונדדים), מסוף דלקים ואלמנטים נוספים. 
ההחלטה מצטרפת להודעת הוועדה לתכנון ובנייה בעיריית ירושלים מתחילת השבוע על בנייה של 671 יחידות דיור מעבר לקו הירוק כולל שכונות רמת שלמה, פסגת זאב, מורדות גילה ורמות. התוכניות הללו הוקפאו בתקופת ממשל אובמה, אך לאחר כניסתו של דונלד טראמפ לתפקיד - הן אושרו.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) התייחס להודעה ואמר: "אנחנו לא מטומטמים.  הניסיון לזרוק סוכריה תקשורתית בדמות "תוכניות לפרסום והפקדה" של בניה עתידית של יחידות דיור בגושי ההתיישבות הוא במקרה הטוב תרגיל למניעת המשך תהליך החלת הריבונות ביהודה ושומרון ובמקרה הרע הכנת התשתית להקמת מדינה פלסטינית מינוס. תעלולי היח"צ האלה לא עובדים עלינו יותר". 

בשלום עכשיו תוקפים בחריפות את ההודעה ומסרו: "נתניהו, בניסיון נואש להסיט את הדיון מפרשות השחיתות ומהביקורת מימין על התנהלותו בצוק איתן, מוביל את ישראל למציאות של מדינה דו לאומית. את מחיר הספין השקוף של נתניהו ישלמו אך ורק אזרחי ישראל".